Μεγάλοι όμιλοι και πολυεθνικές εταιρείες από όλους τους κλάδους, παγκοσμίως αλλά και στην Ελλάδα, επενδύουν ολοένα και περισσότερο στις υπηρεσίες Media Analysis, όπως αυτές που παρέχει η Clip News, καθώς συνειδητοποιούν το μέγεθος του πλούτου της πληροφορίας που προσφέρουν απλόχερα τα social media.

Καθένα με τον τρόπο του προσεγγίζει τον καταναλωτή-αγοραστή 24/7 μέσω της όποιας οθόνης και ειδικά του κινητού τηλεφώνου (55,7% – Hootsuite Digital Report, Jan 21) και παρέχει αυτό το τόσο πολύτιμο άμεσο feedback, που μελετούν με προσοχή επαγγελματίες της επικοινωνίας, του marketing και της διαφήμισης.

Υπό το πρίσμα της πανδημίας που ταλανίζει τον πλανήτη τον τελευταίο χρόνο, κατέστη σαφές ότι ακόμα και μεσαίες ή και πιο μικρές επιχειρήσεις χρειάζεται να αξιοποιήσουν τα digital μέσα προβολής προκειμένου να επιβιώσουν και φυσικά τις υπηρεσίες Media Analysis για να κατανοήσουν την επίδραση που έχει η online εικόνα τους στο καταναλωτικό κοινό.

Είναι το μέσο το μήνυμα… ακόμα;

Όταν ο καναδός καθηγητής Marshall McLuhan παρουσίαζε τις θεωρίες του περί επικοινωνίας στο μακρινό 1964 και διατύπωνε ότι «το μέσο είναι το μήνυμα» (Understanding Media: The Extensions of Man), σίγουρα δεν είχε κατά νου την ψηφιακή εποχή. Πίστευε ότι το μέσο που χρησιμοποιεί κανείς για να μεταδώσει ένα μήνυμα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο πώς το περιεχόμενο θα επηρεάσει τον καταναλωτή. Το καταναλωτικό κοινό δηλαδή δεν επηρεάζεται μόνο από το μήνυμα της διαφήμισης, αλλά και από το εκάστοτε μέσο αυτό καθαυτό που επιλέγεται να χρησιμοποιηθεί.

Παρά τις διάφορες κριτικές που κατά καιρούς έχει δεχτεί η συγκεκριμένη θεωρία, με την επικράτηση των social media μπορεί κανείς να αντιληφθεί ότι βρίσκει εφαρμογή στη σύγχρονη εποχή. Οι επιχειρήσεις επιλέγουν πλέον με στρατηγικό σχεδιασμό σε ποια online μέσα θα διαφημιστούν ανάλογα με τον στόχο κάθε φορά: λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος, εγκαθίδρυση σχέσης εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή, κτλ. Στη συνέχεια εστιάζουν μεθοδικά στο target group που θέλουν να προσεγγίσουν: γιατί αυτό το target group χρησιμοποιεί social media; ποια προτιμά να χρησιμοποιεί; πώς μπορούν να αξιοποιήσουν το κάθε κανάλι/μέσο προς όφελος της επιχείρησης;

Game changer

Προκειμένου να έχει πραγματικά απτό αποτέλεσμα μια digital στρατηγική, εκτός από τη συγκέντρωση των δεδομένων και την ποσοτική τους μέτρηση, είναι απαραίτητη η μελέτη των δεδομένων σε βάθος, η κατηγοριοποίησή τους και η ποιοτική ανάλυσή τους, αυτό που περιγράφεται ως υπηρεσίες Media Analysis. Στόχος είναι η εξαγωγή actionable insights που μετατρέπουν την πληροφορία σε πραγματικά χρήσιμα και αξιοποιήσιμα από μια επιχείρηση συμπεράσματα, τα οποία θα βοηθήσουν όχι μόνο σε απολογιστικό επίπεδο, αλλά και στη βελτίωση της επικοινωνιακής στρατηγικής της:

πώς «έτρεξε» ο διαγωνισμός μας στο Facebook (engagement)

πού εστιάζουν τα αρνητικά σχόλια χρηστών στο Twitter (media crisis)

πόσα Likes συγκέντρωσαν τα posts μας στο Instagram (influencers)

πώς ανταποκρίθηκε το καταναλωτικό κοινό στο λανσάρισμα του νέου προϊόντος μας (sentiment, comments)

τι νέα προϊόντα/νέες υπηρεσίες προωθούν οι ανταγωνιστές μας (competition analysis).

Τα παραπάνω είναι μερικά μόνο από τα δεδομένα που επεξεργάζεται και μελετά η Clip News μέσω της πρωτοποριακής πλατφόρμας Brandwatch, η οποία συγκεντρώνει σε real time τα online data σας από news sites, blogs και φυσικά social media networks (Twitter, Facebook, Instagram, YouTube, κτλ). Οι εξειδικευμένοι αναλυτές της εταιρείας αξιοποιούν στο έπακρο τις επιλογές και τα εργαλεία της πλατφόρμας, προκειμένου η πληροφορία να φτάσει σε εσάς επεξεργασμένη, συνοδευόμενη από όλες τις αναγκαίες μετρήσεις και τα συμπεράσματα, που θα σας βοηθήσουν να επαναπροσδιορίσετε την online παρουσία σας στα μέσα και να ενισχύσετε το brand σας στη συνείδηση του καταναλωτή.

Πιο αναλυτικά ένα δείγμα:

Top trends and topics: Εντοπισμός θεμάτων που ξεχώρισαν κατά το διάστημα της εξεταζόμενης μέτρησης και κατηγοριοποίηση (tagging).

Sentiment analysis: Επεξεργασία συναισθήματος (θετικό, ουδέτερο, αρνητικό) και εντοπισμός θεμάτων που επηρέασαν το αποτέλεσμα.

Mention Volume and Content source breakdown: Συνολικός αριθμός αναφορών και διαχωρισμός σε news sites, blogs και social media.

Volume over time: Αριθμός αναφορών ανά μέρα με απεικόνιση κορυφών (peaks) για τον εντοπισμό θεμάτων που συγκέντρωσαν μεγάλη εικόνα.

Competition analysis: Μελέτη και παρουσίαση της εικόνας του ανταγωνισμού με αντίστοιχες μετρήσεις και διαγράμματα. Συγκριτικές μετρήσεις μεταξύ της εταιρείας σας και του ανταγωνισμού.

Facebook analysis: Παρουσίαση των interactions της σελίδας σας (engagement). Διαχωρισμός σε likes, comments, shares.

Twitter analysis: Most mentioned tweeters, top retweeted content.

Πληθώρα άλλων μετρήσεων ανάλογα με τις ανάγκες τις εταιρείας σας, όπως: Top sites – influencers – publications.

Συμπερασματικά

Αξιοποιώντας τα άπειρα data και τα απεικονιστικά διαγράμματα, που είναι συχνά χρονοβόρο και δύσκολο να αποκωδικοποιήσει κανείς, οι υπηρεσίες Media Analysis πηγαίνουν ένα βήμα παραπέρα και παραπάνω από την απλή καταγραφή (monitoring) και αποτυπώνουν με περιεκτικότητα και σαφήνεια την εικόνα της δημοσιότητάς σας. Μέσω της επεξεργασίας και της μελέτης των δεδομένων, εξάγονται συμπεράσματα για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, για την εταιρική σας παρουσία στα μέσα ενημέρωσης, καθώς και για τον ανταγωνισμό. Τα στοιχεία αυτά σάς βοηθούν να κατανοήσετε σε βάθος την εικόνα που έχει τελικά το καταναλωτικό κοινό για την εταιρεία σας και φυσικά να τη βελτιώσετε.

Μείνετε ενημερωμένοι

Μείνετε ενημερωμένοι

Εγγραφείτε στο Newsletter της Clip News για να λαμβάνετε ενδιαφέρουσες έρευνες δημοσιότητας για διάφορους κλάδους και άλλα νέα.

You have Successfully Subscribed!