Η μεταμόρφωση του κλάδου του PR συνεχίζεται και το 2024, συνδυάζοντας (φυσικά) την τεχνητή νοημοσύνη (AI) με τις παραδοσιακές πρακτικές. Εν μέσω παγκόσμιων κρίσεων και οικονομικών προκλήσεων, οι επαγγελματίες δημοσίων σχέσεων προσαρμόζονται, δίνοντας προτεραιότητα στην ανάλυση offline και online Μέσων, στις αποφάσεις που βασίζονται σε πραγματικά δεδομένα και στην αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων.
Πιο αναλυτικά, το τοπίο στον κλάδο του PR φέτος διαμορφώνεται ως εξής:
- Δημιουργία περιεχομένου made by… AI
Σύμφωνα με το The State of PR Technology 2023, το 67,8% των επαγγελματιών δημοσίων σχέσεων αξιοποιούν ήδη την τεχνητή νοημοσύνη στην εργασία τους για τη γέννηση ιδεών, τη σύνταξη δελτίων τύπου και την έρευνα. Η φιλική προς τον χρήστη φύση τους και η σχετικά εύκολη κατανόησή τους τα καθιστούν απαραίτητα εργαλεία για τους ειδικούς των δημοσίων σχέσεων που στοχεύουν στην αποτελεσματικότητα και στη δημιουργικότητα.
- Data-driven PR
Οι αποφάσεις και οι στρατηγικές που βασίζονται σε πραγματικά δεδομένα παίζουν καθοριστικό ρόλο πλέον για τους επαγγελματίες του PR κλάδου. Η παρακολούθηση των αναφορών, η ανάλυση της απόδοσης και η ορθή μέτρηση των αποτελεσμάτων, τούς επιτρέπουν να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις. Αυτή η προσέγγιση όχι μόνο εξασφαλίζει τη σχεδίαση αποδοτικότερων προϋπολογισμών, αλλά ενισχύει μακροπρόθεσμα και τη συνολική εικόνα του brand.
- Media Intelligence και παραπληροφόρηση
Σε μια εποχή που η παραπληροφόρηση ανθεί, ο κλάδος βασίζεται όλο και περισσότερο στο Media Intelligence. Το οικοσύστημα αυτό περιλαμβάνει ένα σύνολο κλάδων (επικοινωνίας, ΜΜΕ, έρευνας και τεχνολογίας) και η οικοδόμηση σχέσεων μεταξύ των επαγγελματιών από κάθε τομέα καθίσταται ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και την διατήρηση αξιόπιστων αφηγήσεων.
- Αντιμετώπιση κρίσεων σε πραγματικό χρόνο
Αν το Crisis Management ήταν ταινία σίγουρα θα ήταν το “Need for Speed”. Τα Media Intelligence εργαλεία (όπως το Clip News Portal και η πλατφόρμα της Brandwatch) είναι απαραίτητα για τη real-time διαχείριση κρίσεων. Η άμεση απόκριση σε μια αρνητική είδηση ή σε μια «αναταραχή» που ξεσπά στα Social Media ή στα Forums είναι κάτι παραπάνω από σημαντική.
Το τοπίο δημοσίων σχέσεων το 2024 χαρακτηρίζεται από το μείγμα τεχνολογίας και ανθρώπινων σχέσεων. Η προσαρμογή σε αυτές τις τάσεις, από την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης έως τις στρατηγικές που βασίζονται σε δεδομένα και τη διαχείριση κρίσεων σε πραγματικό χρόνο, αποτελούν τις βάσεις για όσους επαγγελματίες δημοσίων σχέσεων επιδιώκουν να ξεχωρίσουν σε αυτό το -γεμάτο προκλήσεις- περιβάλλον.