Η Clip News, εταιρεία υπηρεσιών Αποδελτίωσης, Reporting & Analysis, παρουσιάζει τις σημαντικότερες τάσεις του διαδικτύου σχετικά με τον COVID-19 για το χρονικό διάστημα 16-22/05. Η συλλογή και η ανάλυση των online δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας Brandwatch*.

Συνεχίζει να μας απασχολεί το να #μενουμε_ασφαλεις ενώ πλέον #μένουμεενεργοί, σύμφωνα με τους χρήστες που σε συνδυασμό με το #covid19solidarity αναφέρονται στη «μαζική κινητοποίηση των εργαζομένων του χώρου της τέχνης για την απουσία στήριξης του κράτους στους ανθρώπους του πολιτισμού διαχρονικά αλλά και ειδικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας». Ανάμεσα στα θέματα που απασχόλησαν τον ιδιαίτερα ενεργό κόσμο των social media ήταν τo #διάγγελμα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη κυρίως σχετικά με το θέμα #τουρισμός και την επανεκκίνησή του, ενώ αντιδράσεις προκάλεσαν και οι δηλώσεις που έκανε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης #Θεοχάρης σχετικά με την αμοιβαία κατάργηση καραντίνας μεταξύ Ελλάδας-Αγγλίας, παρά τον μεγάλο αριθμό θνησιμότητας λόγω Covid-19 που καταγράφει η δεύτερη. Καυστικά σχόλια συγκέντρωσε και η απόφαση του ίδιου, να μην υποβάλλονται σε τεστ για κορονοϊό οι τουρίστες που θα φθάσουν στη χώρα μας από το εξωτερικό, ούτε και να τίθενται σε υποχρεωτική καραντίνα μετά την άφιξη τους.

Ένα κοινό στοιχείο παρουσιάζει η #τήνος με τον #covid_19. Η απαγόρευση κυκλοφορίας των κατοίκων του νησιού, λόγω των αντιδράσεων τους στην εγκατάσταση των ανεμογεννητριών, σχολιάστηκε σατιρικά από τους χρήστες των social media. Τέλος, με το #μεσαιωνας πληθώρα χρηστών αναφέρθηκε σε δηλώσεις σχετικά με την μετάδοση του κορονοϊού μέσω της Θείας Κοινωνίας και την αμφιβολία ύπαρξης της πανδημίας. Ο Μητροπολίτης #αμβρόσιος και ο #αφορισμός πολιτικών προσώπων από τον ίδιο βρέθηκαν επίσης μεταξύ των παραπάνω σχολίων.

Τα κυριότερα emoji που χρησιμοποιήθηκαν από τους χρήστες των social media, συνοδεύοντας τη συζήτηση γύρω από τον COVID-19 ήταν:
– για τρίτη συνεχή εβδομάδα το «πρόσωπο με δάκρυα γέλιου» (το οποίο συνόδεψε χιουμοριστικά σχόλια κυρίως σχετικά με την επανέναρξη της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα)
– το «πρόσωπο που σκέφτεται» (το οποίο χρησιμοποιήθηκε στα δημοσιεύματα που δηλώνουν προβληματισμό ή αμφιβολία για την μετάδοση του ιού)
– η «Ελληνική σημαία» σε συνδυασμό με την «σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης» (που συνοδεύουν retweets της δημοσίευσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την στήριξη της επανεκκίνησης της Ελληνικής οικονομίας με μια σειρά αποφάσεων σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις)
– το «αστυνομικό κόκκινο περιστρεφόμενο φως» (που συνόδευσε δημοσιεύματα που δηλώνουν δυσπιστία για την ύπαρξη κορονοϊού)

Το δημοσίευμα με τα περισσότερα retweets προήλθε από τον λογαριασμό @PGPapanikolaou. Ο χρήστης σχολιάζει καυστικά πως  προκλήθηκε «Σοκ στην παγκόσμια κοινή γνώμη από την διαπίστωση πως τα καπιταλιστικά κράτη κρατικοποιούν τις ζημιές σε περιόδους κρίσης και ιδιωτικοποιούν τα κέρδη σε περιόδους ανάπτυξης. Δεν έχει ξαναγίνει ποτέ».

Roller coaster θυμίζει η κίνηση των αναφορών γύρω από την πανδημία αυτή την εβδομάδα. Παρά την αρχική άνοδο που παρουσίασαν οι αναφορές στον κορονοϊό την Δευτέρα 18 Μαΐου, σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες, αφού ανήλθαν σε 38.648, η επόμενη μέρα κινήθηκε πτωτικά με 35.460 αναφορές. Την Τετάρτη 20 Μαΐου παρατηρείται και πάλι άνοδος στο σύνολο των αναφορών, καθώς ανήλθαν στις 38.665, ενώ τις επόμενες δύο μέρες κινήθηκαν πτωτικά, φθάνοντας στο τέλος της εβδομάδας στις 33.133 αναφορές.

Tα περισσότερα δημοσιεύματα που αφορούν το θέμα συνεχίζουν να γίνονται στις 18:00, γεγονός που συσχετίζεται με τις επίσημες ανακοινώσεις του εκπροσώπου του Υπουργείου Υγείας για το νέο κορονοϊό, Καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα.

Τα παραπάνω στοιχεία προήλθαν από ένα σύνολο 240.656 αναφορών από 25.283 μοναδικούς χρήστες, με 57% εξ αυτών να είναι άντρες και 43% να είναι γυναίκες.

 Clip News είναι η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που παρέχει υπηρεσίες της πλατφόρμας Brandwatch, μιας εκ των κορυφαίων εταιρειών στο χώρο του Social Media & Web Monitoring. Πηγές των αναφορών/συζητήσεων αποτελούν το Twitter, το Instagram και όλα τα σημαντικά ειδησεογραφικά websites, καθώς και blogs και forums.

Μείνετε ενημερωμένοι

Μείνετε ενημερωμένοι

Εγγραφείτε στο Newsletter της Clip News για να λαμβάνετε ενδιαφέρουσες έρευνες δημοσιότητας για διάφορους κλάδους και άλλα νέα.

You have Successfully Subscribed!