Τέμπη: Δύο χρόνια μετά την τραγωδία, η συζήτηση συνεχίζεται

Δύο χρόνια μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, η δημόσια συζήτηση στα social media και το internet παραμένει έντονη, όπως αποδεικνύουν δεδομένα από την πλατφόρμα Brandwatch. Η ανάλυση της δημοσιότητας για την περίοδο 1 Ιανουαρίου – 26 Φεβρουαρίου 2025 δείχνει τη συνεχιζόμενη οργή και αγανάκτηση του κοινού, ενώ οι διαμαρτυρίες και οι αναφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καταγράφουν συνεχή αύξηση.

Με βάση αποκλειστικά δημόσια διαθέσιμα δεδομένα από δημοσιεύσεις στο internet και αναρτήσεις στα social media, που αναφέρουν τη λέξη “Τέμπη” με διάφορες παραλλαγές (π.χ. “Τεμπών”), έγινε μια προσπάθεια αποτύπωσης του volume και του sentiment των online συζητήσεων για το θέμα.

 

Αύξηση Δημοσιότητας και Συμμετοχής

Σύμφωνα με τα δεδομένα της Brandwatch:

  • 1,68 εκατομμύρια αναφορές καταγράφηκαν στα social media και τα websites (κυρίως ειδησεογραφικές ιστοσελίδες), σημειώνοντας αύξηση 1.165% σε σύγκριση με την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο.
  • 48.290 μοναδικοί authors συμμετείχαν στη συζήτηση, μια αύξηση της τάξης του 240%.

buzz

 

Εξέλιξη της Συζήτησης

Η ανάλυση του όγκου των αναφορών για τα Τέμπη δείχνει ότι:

  • Η έντονη δημόσια συζήτηση κορυφώθηκε με πάνω από 125.000 αναφορές στις 26 Ιανουαρίου, ημέρα που πραγματοποιήθηκαν οι προηγούμενες συγκεντρώσεις.
  • Όλο το διάστημα του Φεβρουαρίου το θέμα παρέμεινε ψηλά στις online συζητήσεις με σταδιακή αύξηση όσο πλησίαζε η σημερινή μέρα (28 Φεβρουαρίου), κατά την οποία θα πραγματοποιηθούν μαζικές διαδηλώσεις σε όλη τη χώρα.

tempi over time

 

 

Το Sentiment των Συζητήσεων

Τα συναισθήματα των χρηστών αντικατοπτρίζουν τη συνεχιζόμενη οργή και απογοήτευση:

  • 58% των αναφορών χαρακτηρίζονται ως αρνητικές, με τις λέξεις-κλειδιά να περιστρέφονται γύρω από έννοιες “έγκλημα”, “συγκάλυψη” και “τραγωδία”.
  • Το υπόλοιπο 42% αποτελείται από ουδέτερες αναφορές, κυρίως ειδησεογραφικού χαρακτήρα, ενώ δεν εντοπίζονται θετικές αναφορές.

tempi sentiment

 

 

Πού Συζητείται το Θέμα

Με βάση αποκλειστικά δημόσια διαθέσιμα δεδομένα από δημοσιεύσεις στο internet και αναρτήσεις στα social media, καταφράφηκαν οι παρακάτω μετρήσεις:

  • 87% των αναφορών προέρχεται από το Twitter.
  • 11% των αναφορών προήλθαν από websites (κυρίως ειδησεογραφικές ιστοσελίδες).

sources

 

 

Δημοφιλή Hashtags και Keywords

Η δημόσια συζήτηση για τα Τέμπη συνοδεύεται από hashtags που καταδεικνύουν την αίσθηση αδικίας και απαίτησης για λογοδοσία:

  • #τέμπη_έγκλημα, #τέμπη_συγκάλυψη και #μέχρι_τέλους βρίσκονται στην κορυφή των hashtags.
  • Η φράση “δεν έχω οξυγόνο” χρησιμοποιείται εκτενώς ως σύνθημα στις διαμαρτυρίες κάτι που αποτυπώνεται και στα hashtags.

tempi cloud

 

Η τραγωδία των Τεμπών εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα δημόσιου διαλόγου στην Ελλάδα. Η ραγδαία αύξηση των αναφορών σε social media και websites, το αρνητικό sentiment και η συνεχής απαίτηση για δικαιοσύνη αποδεικνύουν ότι η κοινωνία δεν ξεχνά. Τα δεδομένα από την πλατφόρμα Brandwatch επιβεβαιώνουν ότι η ανάγκη για διαφάνεια και λογοδοσία παραμένει έντονη, με τους πολίτες να συνεχίζουν να εκφράζουν την αγανάκτησή τους δύο χρόνια μετά το τραγικό γεγονός.

 

Ταυτότητα ανάλυσης

Digital Listening Tool: Brandwatch
Date Range: 01/01/25 – 26/02/25
Sources: Websites, Blogs, Forums, Social Media (με τους περιορισμούς που ορίζει κάθε μέσο)
Keywording/Analysis: Clip News

 

Περιορισμοί Αναζήτησης

  • Η πλατφόρμα Brandwatch συλλέγει δεδομένα από websites, blogs, forums, social media (X, Facebook, Reddit, Tumblr, κ.α.) με τους περιορισμούς που ορίζει κάθε μέσο. Για παράδειγμα, συζητήσεις σε κλειστά forum ή Facebook private groups δεν αλιεύονται.
  • Για την παρούσα συγκέντρωση δεδομένων δημοσιότητας για το θέμα των Τεμπών, το keywording της αναζήτησης εστίασε στη λέξη “Τέμπη” με διάφορες παραλλαγές (π.χ. “Τεμπών”). Αυτό σημαίνει ότι αναφορές, σχόλια ή συζητήσεις για το δυστύχημα που δεν περιλαμβάνουν αυτές τις λέξεις-κλειδιά δεν έχουν καταγραφεί.

 

Η παραπάνω ανάλυση αποτελεί μια ενδεικτική προσέγγιση, λαμβάνοντας υπόψη ότι διαφοροποίηση σε δείγμα των data δημοσιότητας και χρονικό πλαίσιο μπορεί να φέρει μια διαφορετική εικόνα.

Let’s connect.

Get the insights you need!

Συμπληρώστε τη φόρμα και σύντομα θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.