Στην Clip News τιμήσαμε δεόντως για ακόμη μια χρονιά την Τσικνοπέμπτη με φαγητό, ποτό, μεταμφιέσεις και χορό. Αναρωτηθήκαμε όμως τι εικόνα έδωσαν τα online data και για αυτό μελετήσαμε, αναλύσαμε και -αν μη τι άλλο- γελάσαμε πολύ.
Με μια ματιά
Με μια γρήγορη ματιά στο online περιβάλλον, τα νούμερα έδειξαν ότι ο κόσμος αγκάλιασε και τη φετινή χρονιά το πνεύμα της Τσικνοπέμπτης! Οι 38 χιλ. αναφορές σε διάφορες πλατφόρμες του διαδικτύου αποτελούν απόδειξη ότι αυτή η γαστρονομική γιορτή συνεχίζει να κεντρίζει το ενδιαφέρον και να αποτελεί ευκαιρία για πληθώρα σχολίων στα social media:
Στη συγκεκριμένη ανάλυση εξετάσαμε online data που προέρχονται από την πρωτοποριακή digital listening πλατφόρμα Brandwatch και καλύπτουν διάφορες online πηγές, όπως news sites, blogs, Twitter (X), Facebook, Forums, Reddit και Tumblr. Με τον τρόπο αυτό, αποκτήσαμε μια συνολική οπτική για το πώς η παράδοση αντικατοπτρίζεται στο διαδίκτυο για το διάστημα 5-11 Μαρτίου.
Σημαντικό buzz με βασιλιά το Twitter (X)
Το θέμα της Τσικνοπέμπτης (07/03) απασχόλησε κυρίως το διάστημα 6-8 Μαρτίου, όπως ήταν αναμενόμενο, ενώ ανήμερα σημειώθηκε πραγματική εκτόξευση των αναφορών σε internet και social media, οι οποίες ξεπέρασαν τις 20 χιλ. συνολικά!
Ένα deep-dive στα online data από τους αναλυτές μας έδειξε ότι το Twitter συγκέντρωσε πάνω από 15 χιλ. αναφορές την ημέρα της Τσικνοπέμπτης! Στη δεύτερη θέση ακολουθήσαν με διαφορά τα news sites με αρθρογραφία για τα έθιμα και τις παραδόσεις της Τσικνοπέμπτης, καθώς και του καρναβαλιού, ενώ πιο χαμηλά σε αριθμό αναφορών βρέθηκε το Facebook και τα υπόλοιπα εξεταζόμενα online Μέσα:
Χρήστες στο Twitter (Χ)
Οι αναρτήσεις ενημερωτικών λογαριασμών και κυρίως τα σχόλια χρηστών στο Twitter (X) κατείχαν την πρωτοκαθεδρία με πληθώρα αναπαραγωγών (RTs), ευχές και μεγάλη δόση χιούμορ:
Σημαντική είναι η επισήμανση των υψηλών τιμών για όσους επέλεξαν να τσικνίσουν σε ταβέρνες και εστιατόρια, αλλά και μιας υπερβολής στην κατανάλωση κρέατος εκ μέρους των καταναλωτών την εν λόγω ημέρα. Φυσικά, δεν έλειψαν από το φετινό τραπέζι σχόλια πολιτικής χροιάς που έδωσαν τον τόνο της τρέχουσας πολιτικής επικαιρότητας:
Vegetarian & Vegan VS Meat-lovers
Η vegetarian/vegan διατροφή συγκέντρωσε ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα εδέσματα. Οι αναφορές εστίασαν στη διατήρηση των παραδόσεων με προσαρμογές στο μενού, στα δικαιώματα των ζώων και σε μια γενικότερη τάση προς περιορισμό/αποφυγή κατανάλωσης κρέατος για λόγους υγείας:
Γιορτινή διάθεση
Το παρακάτω cloud περιλαμβάνει μεγάλη ποικιλία από emojis που αντανακλούν τη γιορτινή διάθεση που επικράτησε στα social media. Ο εορτασμός της Τσικνοπέμπτης φαίνεται ότι σημαίνει πολλά περισσότερα από το μενού της ημέρας, καθώς μεγάλη έμφαση δίνεται στη διασκέδαση, στα μασκαρέματα και στις αποδράσεις που ονειρεύονται όλοι την άνοιξη:
Top Tweeters
Key influencers στο Twitter υπήρξαν ενημερωτικοί λογαριασμοί με αναφορές σε έθιμα και εδέσματα, σχετικά RTs από τον δημοσιογραφικό κόσμο, καθώς και γνωστός chef με μεγάλο αριθμό followers:
Αντί επιλόγου
Η δύναμη των εργαλείων digital listening και media analysis μάς έδωσε για ακόμη μια φορά τη δυνατότητα να πάρουμε μια γεύση για το «τι λέει ο κόσμος» άμεσα, εύκολα και με κατανοητή οπτικοποίηση των δεδομένων. Συνδυάζοντας λοιπόν όλα τα παραπάνω, είναι ξεκάθαρο πως ο εορτασμός της Τσικνοπέμπτης αποτέλεσε και φέτος trend στη χώρα μας. Με βάση τις αναφορές στο internet και τα σχόλια χρηστών στα social media, η ημέρα αυτή συνδυάζει τις παραδόσεις με μοντέρνες καταναλωτικές τάσεις, αποτυπώνει τη γιορτινή διάθεση που επικρατεί στη μέση του καρναβαλιού και αποτελεί ευκαιρία για διασκέδαση και χιούμορ.
Ταυτότητα έρευνας
Πλατφόρμα συλλογής data: Brandwatch
Χρονικό διάστημα: 05-11/03/24
Online Μέσα: news sites, blogs, Twitter (X), Facebook, Forums, Reddit, Tumblr
Keywording/Analysis: Clip News Team
Η παραπάνω ανάλυση αποτελεί μια ενδεικτική προσέγγιση, λαμβάνοντας υπόψη ότι διαφοροποίηση σε δείγμα και χρονικό πλαίσιο μπορεί να φέρει μια διαφορετική εικόνα μεγεθών.