Κάθε πρώτη Παρασκευή του Αυγούστου γιορτάζεται η μπύρα, ένα γεγονός τοπικού χαρακτήρα αρχικά, που ξεκίνησε στη Σάντα Κρουζ της Καλιφόρνιας, αλλά που όμως από το 2007 άρχισε να καθιερώνεται παγκοσμίως. Η γιορτή έχει ως στόχο να ενώσει φίλους για να πιουν σε αυτή, αλλά και να τιμήσει τους παραγωγούς και τους διαμεσολαβητές της μπύρας σε όλο τον κόσμο. Με αφορμή την ημέρα αυτή, η Clip News με χρήση της πλατφόρμας Brandwatch* προχώρησε σε συλλογή κι ανάλυση δεδομένων από online Μέσα (news, blogs, forums, social media) κατά τη χρονική περίοδο 01/07/2019-31/07/2020 για τις λέξεις Liquor, Rum, Tequila, Vodka, Whiskey, Κρασί, Μπύρα, Ούζο, Ρακή, Τσίπουρο, από όπου προέκυψαν τα εξής αποτελέσματα.

Πρωτιά με άρωμα βύνης

Σε οποιαδήποτε απόχρωση, η μπύρα κατατάσσεται πρώτη με το κρασί και το τσίπουρο να καταλαμβάνουν -με μικρή διαφορά μεταξύ τους- τις επόμενες δύο θέσεις. Ποσοστά που δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερο στατιστικό ενδιαφέρον καταγράφουν τα λικέρ, ρούμι και τεκίλα.

Μπύρα = καλοκαίρι

Όπως γίνεται κατανοητό και από το παρακάτω διάγραμμα η… high season της μπύρας ξεκινά από τον Μάρτιο, κορυφώνεται τον Ιούλιο, ενώ σημειώνει κατακόρυφη πτώση τον Σεπτέμβριο. Σταθερή εμφάνιση στο χρονικό αποτύπωμα διατηρούν τα υπόλοιπα αλκοολούχα ποτά, με το κρασί και το τσίπουρο να έχουν την τιμητική τους κυρίως κατά τους χειμερινούς μήνες. Δεν θα μπορούσε να παραληφθεί η ιδιαίτερη αναφορά στο φετινό μήνα Απρίλιο, οπότε κορυφώθηκαν τα μέτρα περιορισμού κατά της νόσου Covid-19. Το buzz κατέγραψε ικανό όγκο αναφορών για συνταγές τόσο με μπύρα, όσο και με κρασί, αφού η μαγειρική στο σπίτι ήταν μια από τις κύριες δραστηριότητες κατά την περίοδο της καραντίνας.

Πίτσα, μπύρα, trolls

Τα emojis «πρόσωπο με δάκρυα γέλιου» και ποτηράκια μπύρας είναι τα ευρύτερα χρησιμοποιούμενα σε πληθώρα tweets αναφερόμενων στη μπύρα με χιουμοριστική χροιά. Τα hashtags #πάμεγιαμπυρες #stevex και #superbetman που επίσης συγκεντρώνουν πλειάδα αναφορών, αφορούν τη στήλη «Πάμε για μπύρες» του super-betman.blogspot.com, όπου δημοσιεύονται προγνωστικά στοιχήματος. Τα… trolls είναι παρόντα πίνοντας άφθονες μπύρες και κάνοντας την εμφάνισή τους σε hashtags που αφορούν διακοπές, προσωπικές ιστορίες, ή ακόμη και επικαιρότητα. Πίτσα και σουβλάκια είναι τα εδέσματα με τα οποία συνήθως οι χρήστες του Twitter συνδυάζουν τις μπύρες τους, ενώ δεν λείπει κι ένα ημερολόγιο -πιο συγκεκριμένα το beerολόγιο- όπου δημοσιεύονται κριτικές για διάφορες ετικέτες μπύρας. Επιπλέον, η μπύρα φαίνεται να συνοδεύει και στιγμές χαλάρωσης μετά μουσικής, αλλά και καλοκαιρινές, κυρίως, αναμνήσεις. Την εμφάνισή της κάνει και η φράση “Hold my beer” με την οποία εκφράζεται ένα αίσθημα ανταγωνισμού και η οποία χρησιμοποιείται με σκωπτική διάθεση.

Πες μου το επάγγελμά σου, να σου πω τι πίνεις

Καλλιτέχνες και δημοσιογράφοι είναι τα επαγγέλματα που αναφέρονται στα social media τους σε αλκοολούχα ποτά και μάλιστα ψηφίζουν «δαγκωτό» μπύρα, αφού τη χρησιμοποιούν συχνότερα. Υψηλόβαθμα στελέχη και άνθρωποι της εκπαίδευσης ακολουθούν στην κατάταξη, με τους πολιτικούς να αναφέρονται ελάχιστα σε ο,τιδήποτε αλκοολούχο.

Τέλος, να σημειωθεί ότι τα παραπάνω δεδομένα προήλθαν από ένα σύνολο 1070060 αναφορών.

Happy International Beer Day!

 

*Η Clip News είναι η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που παρέχει υπηρεσίες της πλατφόρμας Brandwatch.

Μείνετε ενημερωμένοι

Μείνετε ενημερωμένοι

Εγγραφείτε στο Newsletter της Clip News για να λαμβάνετε ενδιαφέρουσες έρευνες δημοσιότητας για διάφορους κλάδους και άλλα νέα.

You have Successfully Subscribed!