Η αντίστροφη μέτρηση για τη Black Friday έχει ξεκινήσει και τα social media στην Ελλάδα έχουν κατακλυστεί από posts και σχόλια! Οι καταναλωτές εκφράζουν τις προσδοκίες, τις ανησυχίες και τα… παράπονά τους για τη μεγάλη ημέρα των εκπτώσεων που έρχεται στις 29 Νοεμβρίου. Πάμε να δούμε τι λένε τα δεδομένα που αξιοποιήσαμε κάνοντας Digital Listening για να αντιληφθούμε το κλίμα που επικρατεί λίγο πριν τη μεγάλη μέρα!
Περιεχόμενα
Το Buzz των Social Media
Από 1η Νοεμβρίου έως και 17 Νοεμβρίου 2024, καταγράφηκαν 3.373 αναφορές στα social media για τη Black Friday. Καθώς οι μέρες πλησιάζουν, το ενδιαφέρον σταδιακά αυξάνεται. Το X (Twitter) είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής, συγκεντρώνοντας το 57% των αναφορών. Ακολουθεί το Facebook με 25%, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει και η δραστηριότητα σε forums και Reddit (με ποσοστό από 6%), που επιλέγονται για πιο αναλυτικές συζητήσεις σχετικά με προσφορές και χαρακτηριστικά προϊόντων.
Trending Topics της Black Friday
Το ενδιαφέρον των χρηστών είναι υψηλό, και αυτό φαίνεται από τη μεγάλη ποικιλία θεμάτων και όρων που συγκεντρώνει το θέμα. Το hashtag #blackfriday κυριαρχεί με μεγάλη διαφορά, δείχνοντας ότι αποτελεί τον βασικό τρόπο με τον οποίο οι χρήστες συμμετέχουν στις συζητήσεις. Άλλα σχετικά hashtags, όπως #sales και #black_friday, υποστηρίζουν τη γενική συζήτηση. Hashtags όπως #kotsovolos, #adidas, #plaisio φανερώνουν τον προσανατολισμό των χρηστών προς συγκεκριμένες μάρκες και προϊόντα. Οι φράσεις “μπλακ φραιντεϊ” και “Black Friday λες” φέρνουν έναν πιο προσωπικό και συχνά χιουμοριστικό τόνο στη συζήτηση. Παρατηρούνται επίσης φράσεις, όπως “μετρο_θεσσαλονικης” και “λευκή νύχτα”, υποδηλώνοντας τοπικά γεγονότα και trends που έχουν επηρεάσει τη συζήτηση. Μεταξύ άλλων εμφανίζεται και η “Cyber Monday”, δείχνοντας τη σύνδεση των δύο εμπορικών γεγονότων. Τα ειρωνικά emojis 🤡 🤣 😂 δεν απουσιάζουν φυσικά, ενισχύοντας τα σχόλια που ακούν αυστηρή κριτική στο ύψος των προσφορών.
Τα Συναισθήματα που Κυριαρχούν
Η ανάλυση του sentiment έδειξε ότι μόνο 1% των αναφορών στα social media είναι θετικό, ενώ ένα ανησυχητικό 17% αποτελείται από αρνητικά σχόλια. Θέματα που προβληματίζουν είναι κυρίως οι χαμηλές ή παραπλανητικές προσφορές και διάφορα τεχνικά θέματα σε online παραγγελίες με προσφορές Black Friday. Μόνο το 1% των χρηστών στα social media εκφράζουν θετική διάθεση, κάτι που δείχνει ότι υπάρχει σίγουρα περιθώριο για βελτίωση στην επικοινωνιακή στρατηγική των επιχειρήσεων.
Επιδραστικές Φωνές στα Social Media
Πολυάριθμα ενημερωτικά μέσα μπαίνουν δυναμικά στη συζήτηση στο X (Twitter) και συμβάλλουν ενδεχομένως στη διαμόρφωση του δημόσιου διαλόγου. Το account του skai, με τους 705.547 ακόλουθους, είναι ανάμεσα στους πρωτοπόρους, ενώ ακολουθούν προσωπικότητες όπως ο δημοσιογράφος Νίκος Χατζηνικολάου και άλλα ενημερωτικά accounts, όπως το protothema και το enikos. Φυσικά, μια σύγχρονη πλατφόρμα Digital Listening παρέχει αντίστοιχες λίστες ανά κανάλι social media, δηλαδή top authors σε forums, στο Reddit, κτλ.
Πώς να Εκμεταλλευτείτε το Κλίμα
Η Black Friday είναι μια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις, αλλά χρειάζεται σωστή στρατηγική. Ακολουθούν μερικές μόνο από τις ιδέες που μπορείτε να αντλήσετε έχοντας πρόσβαση σε ένα digital listening tool:
- Απαντήστε στις ανησυχίες: Δώστε έμφαση στη διαφάνεια και αποφύγετε τις παρανοήσεις γύρω από τις εκπτώσεις.
- Αξιοποιήστε τα trends: Επενδύστε σε hashtags ή “viral” φράσεις που χρησιμοποιούνται ήδη για μέγιστη απήχηση.
- Επενδύστε σε αποτελεσματικές συνεργασίες: Δείτε ποιοι δίνουν τον τόνο στη συζήτηση ανά κανάλι social media και επενδύστε στρατηγικά.
- Ενεργοποιηθείτε τις σωστές ώρες: Μελετήστε ποιες ώρες οι χρήστες γράφουν περισσότερο για τη Black Friday σε κάθε κανάλι social media και εκμεταλλευτείτε τα peaks.
Συμπερασματικά
Η συζήτηση έχει ήδη ξεκινήσει για τη Black Friday 2024 και το μόνο σίγουρο είναι ότι θα αποτελέσει και φέτος ένα από τα πιο πολυσυζητημένα εμπορικά γεγονότα της χρονιάς. Η παρούσα ανάλυση αναδεικνύει τη χρησιμότητα του Digital Listening ως εργαλείου που επιτρέπει στα brands να αποκτήσουν βαθύτερη κατανόηση της αγοράς με άμεσο τρόπο. Μέσα από την παρακολούθηση των social media, μπορούμε να εντοπίσουμε καταναλωτικές τάσεις, να κατανοήσουμε τις ανησυχίες και τα συναισθήματα του κοινού, αλλά και να αναγνωρίσουμε τους influencers που επηρεάζουν τη συζήτηση. Αυτά τα δεδομένα είναι ανεκτίμητα για τη βελτιστοποίηση στρατηγικών marketing και την πιο στοχευμένη επικοινωνία των επιχειρήσεων.
Ταυτότητα ανάλυσης
Digital Listening Tool: Brandwatch
Χρονικό διάστημα: 1-17/11/2024
Πηγές: Social Media (με τους περιορισμούς που ορίζει κάθε μέσο)
Keywording/Analysis: Clip News
Η παραπάνω ανάλυση αποτελεί μια ενδεικτική προσέγγιση, λαμβάνοντας υπόψη ότι διαφοροποίηση σε δείγμα των social media data και χρονικό πλαίσιο μπορεί να φέρει μια διαφορετική εικόνα.