Ο Φεβρουάριος είναι βαμμένος κόκκινος. Η μέρα που γιορτάζει ο έρωτας φέρνει μαζί της εκφράσεις αγάπης, ατάκες ανεξαρτήτως status σχέσης και άφθονη σοκολάτα. Αποφασίσαμε λοιπόν να δούμε το buzz που δημιουργήθηκε γύρω από την ημέρα του Αγ. Βαλεντίνου, αλλά και από τη σοκολάτα εξετάζοντας το ίδιο χρονικό διάστημα 14/01-14/02 τόσο για το 2021 όσο και για το 2022, μελετώντας δεδομένα από όλα τα online Μέσα, μέσω της digital consumer intelligence πλατφόρμας Brandwatch.
Valentine’s Day 2021
Η χώρα βρίσκεται εν μέσω του δεύτερου κύματος πανδημίας, ενώ αυστηρά περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπισή της βρίσκονται σε ισχύ. Τα ανθοπωλεία αποφασίζεται να ανοίξουν με ραντεβού στις 13-14 Φεβρουαρίου. Η κακοκαιρία «Μήδεια» πλήττει πολλές περιοχές με το χιόνι να φτάνει μέχρι τη θάλασσα, ένας αγώνας ποδοσφαίρου μεταξύ Παναθηναϊκού-Ολυμπιακού λήγει 2-1 (με τους παίκτες να εύχονται συνάμα και για τον Αγ. Βαλεντίνο), ενώ η γιορτή φτάνει μέχρι τον Άγιο Δομίνικο όπου διαδραματιζόταν το reality “Survivor”. Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι αναφορές σε δημοφιλή τηλεοπτική σειρά, εστιάζοντας σε ζευγάρι ή σκηνές που στάζουν… μέλι. Όλα τα παραπάνω εμφανίζονται και στα Top Hashtags αυτής της χρονικής περιόδου.
Το χιούμορ σχετικά με την ημέρα δεν λείπει:
Μην ξεχνάμε επίσης ότι ο έρωτας περνάει από το στομάχι και αυτό αποτυπώνεται επακριβώς και στη λίστα με τους Top Tweeters:
Valentine’s Day 2022
Η πανδημία εξακολουθεί να είναι πανταχού παρούσα, το ίδιο όμως και ο έρωτας. Στα Top Hashtags ελάχιστες διαφορές παρατηρούνται από την περυσινή χρονιά, ενώ οι χιουμοριστικές ατάκες δίνουν και παίρνουν, με έμπνευση και από την επικαιρότητα.
Σοκολάτα, αγάπη μου
Είναι γεγονός ότι η 14η Φεβρουαρίου έχει συνδυαστεί με τη σοκολάτα. Πολλή σοκολάτα. Συνεπώς, δεν θα γινόταν να μην υπάρχουν στην παρούσα αναφορά και brands. Ενδεικτικά, εξετάζοντας τις ετικέτες ION, Lacta, Παυλίδης, Milka, Toblerone, Ferrero και Crunch για τα χρονικά διαστήματα που έχουν καθοριστεί, διαπιστώνεται ότι οι τρεις πρώτες θέσεις καταλαμβάνονται από τα ίδια brands (Lacta, ΙΟΝ, Ferrero), ενώ στις υπόλοιπες θέσεις παρατηρούνται μικρές ανακατατάξεις.
2021
2022
Αστεία, διαφημίσεις και επιχειρηματικά νέα
Εκτός από τον Αγ. Βαλεντίνο βρίσκουμε αναφορά στις σοκολάτες σε γενικό πλαίσιο με ειδησεογραφικές νότες, χιουμοριστικά σχόλια, αλλά και επιχειρηματικές εξελίξεις. Οι διαφημίσεις είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι το οποίο οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων σχολιάζουν έντονα, με την Lacta να έχει το προβάδισμα, ειδικά για τις διαφημιστικές καμπάνιες που δημιουργεί για την ημέρα που γιορτάζει ο έρωτας.
2021
Στα Top Topics ξεχωρίζουν τα ΙΟΝ αμυγδάλου, Ferrero Rocher, Lacta και Υγείας Παυλίδη.
2022
Στα Top Topics μεγάλο όγκο αναφορών συγκεντρώνουν οι ΙΟΝ και Lacta, χωρίς να λείπουν και οι αναφορές στα υπόλοιπα brands, σε μικρότερη όμως έκταση.
Συμπερασματικά, θα λέγαμε πως με έρωτα, αγάπη και μπόλικη σοκολάτα όλα τα data γίνονται πιο… γλυκά, κάτι που φαίνεται να γνωρίζουν πολύ καλά τόσο οι καταναλωτές, όσο και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.
(Photo by Chris Hardy on Unsplash)