“Be proud of your mouth” είναι το φετινό μήνυμα της Παγκόσμιας Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας για την Παγκόσμια Ημέρα Στοματικής Υγείας (20 Μαρτίου), η οποία αποτέλεσε την αφορμή για τη συλλογή δεδομένων σχετικά με προϊόντα στοματικής υγείας (οδοντόκρεμες/οδοντόβουρτσες) μέσω της digital consumer intelligence πλατφόρμας Brandwatch, στην οποία παρέχει πρόσβαση η Clip News. Μελετήσαμε, λοιπόν, το χρονικό διάστημα 01/03/2021 – 01/03/2022 προκειμένου να διαμορφώσουμε μια ενδεικτική εικόνα γύρω από το συγκεκριμένα προϊόντα στο online περιβάλλον (social media, news sites, blogs, forums) στην Ελλάδα.

Τα brands

Στο μικροσκόπιο μας τέθηκαν ορισμένα brands (AIM, Colgate, Crest, Frezyderm, Oral-B, Parodontax, Sensodyne) προκειμένου να σχηματιστεί ένα γενικό πλαίσιο αποτύπωσης της online δημοσιότητάς τους.  Κατά την αναζήτηση προέκυψαν 19.500 αποτελέσματα, με το brand Colgate να δίνει την εντύπωση του «απανταχού» και το οποίο αφορούν τα τρία πρώτα peaks δημοσιότητας του παρακάτω διαγράμματος.

Ειδικότερα, τις ημέρες 28/07-02/08/21 (θέση Α) παρουσιάζεται αύξηση του όγκου αναφορών κατά 27900% από το σύνηθες κι αυτό οφείλεται κυρίως στον διαγωνισμό που διοργάνωσε στη σελίδα της στο Facebook η αλυσίδα σουπερμάρκετ My Market.

Στις δυο επόμενες θέσεις (B και C) και συγκεκριμένα τις ημέρες 18-22/02/22 και 21-28/05/21 διακρίνεται αύξηση του buzz κατά 22100% και 18525% αντίστοιχα. Πρόκειται και πάλι για διαγωνισμούς των αλυσίδων σουπερμάρκετ My Market και Μασούτης.

Στις παραπάνω περιπτώσεις η αλληλεπίδραση των χρηστών (engagement) μέσω συγκεκριμένων ενεργειών όπως likes, shares και comments, είναι ιδιαίτερα μεγάλη κάτι που γίνεται αντιληπτό και από το ακόλουθο διάγραμμα. Σημειώνεται ότι ανάλογοι διαγωνισμοί διοργανώνονται και μέσω των social media τηλεοπτικών εκπομπών (π.χ. στον λογαριασμό Twitter της εκπομπής του τηλεοπτικού σταθμού Alpha «Καλύτερα δε γίνεται» για οδοντόβουρτσα Oral-B).

Όταν το κοινό συζητά

Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τα online κανάλια επικοινωνίας για να ανταλλάξουν απόψεις για ένα προϊόν εστιάζοντας στα συστατικά του, στην τιμή του, στον τρόπο λειτουργίας του και στη γενικότερη χρηστική εμπειρία που αποκομίζουν.

Το κάθε brand μπορεί να αντλήσει πολύτιμες πληροφορίες μέσω της παρακολούθησης τέτοιων συζητήσεων ώστε να βελτιώσει ή αλλάξει το προσφερόμενο προϊόν του προκειμένου να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κοινού.

Φροντίδα στοματικής υγείας και ΕΚΕ

Οι εταιρείες των υπό μελέτη brands στοματικής υγείας επένδυσαν στην προώθηση νέων προϊόντων και υπηρεσιών, έχοντας στον επίκεντρο τον άνθρωπο και δημιουργώντας τελικά ένα πλέγμα εμπλοκής τους με τις νέες τεχνολογίες και την κοινωνική ευθύνη. Πρακτικές που προσανατολίζονται στο κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα αποτελούν πλέον τη νόρμα.

Αντί επιλόγου

Ειδικά για τα προϊόντα στοματικής υγείας δεν θα μπορούσε να μην υπογραμμιστεί η ταύτιση στη συνείδηση των καταναλωτών ενός χαμογελαστού ανθρώπου με μια οδοντόκρεμα, εκφράζοντας αυτόν τον παραλληλισμό -κυρίως- με τη χρήση κάποιων brands.

Τα παραπάνω σχόλια αποτελούν μια ελάχιστη προσέγγιση περισσότερο εστιασμένη στην περιπτωσιολογία, λαμβάνοντας υπόψη ότι μεγαλύτερο δείγμα μπορεί να φέρει μια διαφορετική εικόνα μεγεθών.

 

[cover photo: Joshua Hoehne]

Μείνετε ενημερωμένοι

Μείνετε ενημερωμένοι

Εγγραφείτε στο Newsletter της Clip News για να λαμβάνετε ενδιαφέρουσες έρευνες δημοσιότητας για διάφορους κλάδους και άλλα νέα.

You have Successfully Subscribed!