Ανάλυση Clip News: Τα online highlights του EURO 2024

Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου EURO 2024, που κορυφώθηκε στις 14 Ιουλίου με τη νίκη της Ισπανίας για 4η φορά στην ιστορία της διοργάνωσης, έχει αποτελέσει κύριο θέμα online συζητήσεων. Η expert team αναλυτών μας χρησιμοποίησε τα digital listening εργαλεία μας για να παρακολουθήσει τη σχετική εικόνα, και να παρέχει πολύτιμες γνώσεις για το εύρος και τη φύση των συνομιλιών.

Ο συνολικός αριθμός αναφορών για το EURO 2024 σε όλα τα εξεταζόμενα μέσα (sites, blogs, forums, social media) ανήλθε σε 113.000 από την 1η Μαΐου έως και τις 14 Ιουλίου 2024. Αυτός ο υψηλός όγκος δημοσιότητας υπογραμμίζει το ευρύ ενδιαφέρον και τη συμμετοχή του κοινού, αντανακλώντας τη σημασία και τον αντίκτυπό του στη δημόσια συζήτηση.

Ας εμβαθύνουμε, λοιπόν, στα δεδομένα για να κατανοήσουμε καλύτερα τι απασχόλησε περισσότερο στο internet και στα social media στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του EURO 2024.

Stay ahead of the conversation!

Meet our experts

 

 

Buzz & Peaks

online mentions over time

Τα δεδομένα αποκαλύπτουν μια σταδιακή αύξηση των αναφορών που ξεκινάει στις αρχές Ιουνίου. Στη συνέχεια παρατηρείται απότομη αύξηση στα μέσα Ιουνίου (οπότε και ξεκίνησε η διοργάνωση), ενώ κατά το υπόλοιπο εξεταζόμενο διάστημα ο αριθμός των αναφορών παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Αυτή η τάση ευθυγραμμίζεται με την πρόοδο και την κορύφωση του Πρωταθλήματος, υπογραμμίζοντας βασικές περιόδους αυξημένου δημόσιου ενδιαφέροντος και συζήτησης.

Σημαντικές αιχμές μπορούν να συσχετιστούν με τους μεγάλους αγώνες, ενώ στις 16 Ιουνίου η εικόνα ενισχύεται από περιστατικό που σημειώθηκε στο Αμβούργο πριν τον αγώνα Ολλανδίας – Πολωνίας, με την αστυνομία να εξουδετερώνει δράστη που απειλούσε φιλάθλους με τσεκούρι.

 

 

Τα μέσα που…σκόραραν

content sources breakdown

Οι διαδικτυακές ειδησεογραφικές πλατφόρμες -τα γνωστά μας sites- κυριάρχησαν στη συζήτηση με τον μεγαλύτερο αριθμό αναφορών. Ακολούθησε το X (Twitter) και με διαφορά το Facebook. Blogs, forums και Reddit συνέβαλαν με μικρότερους όγκους.

Αυτή η κατανομή υποδηλώνει ουσιαστικά ότι οι ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο από τα ειδησεογραφικά μέσα και οι αλληλεπιδράσεις των οπαδών στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης τροφοδότησαν σημαντικά τη συνολική συμμετοχή.

 

 

Η εικόνα ανά εβδομάδα

content sources per week

Ανά εβδομάδα οι διαδικτυακές ειδησεογραφικές πηγές ηγούνται σταθερά, ιδιαίτερα κατά τις βασικές εβδομάδες του τουρνουά. Το γράφημα δείχνει επίσης σημαντική συμμετοχή κυρίως από το Twitter, αλλά και το Facebook, τονίζοντας τον ρόλο αυτών των πλατφορμών στη διατήρηση της συζήτησης.

 

 

Το Euro…cloud

online word cloud

Digital listening χωρίς Word Cloud δεν γίνεται, για αυτό και εδώ παρουσιάζεται η απεικόνιση των πιο συχνά χρησιμοποιούμενων όρων και hashtags σχετικά με το EURO 2024. Οι φράσεις που ξεχωρίζουν περιλαμβάνουν φυσικά το #euro2024, διάφορα ονόματα χωρών και γηπέδων (Σιγκνάλ Ιντούνα Παρκ), βασικούς παίκτες (Κριστιάνο Ρονάλντο με την 6η συμμετοχή του σε EURO, Τόνι Κρόος) και προπονητές (Ντε Λα Φουέντε).

Αυτή η οπτικοποίηση καταγράφει τη διαφορετική και ζωντανή φύση των συζητήσεων, με τα hashtags, τα emojis και τις λέξεις-κλειδιά που αντιπροσωπεύουν δημοφιλή θέματα και συναισθήματα.

 

 

Οι κορυφαίοι του X

 

top tweeters

Παραπάνω διακρίνονται οι top λογαριασμοί στο X (Twitter) που συνέβαλαν στη συζήτηση για το EURO 2024 με βάση τον αριθμό των followers. Λογαριασμοί όπως @skaigr, @NChatzinikolaou και @KostasVaxevanis βρέθηκαν στην κορυφή της λίστας και ακολούθησαν λογαριασμοί γνωστών ενημερωτικών sites.

 

 

Τα δημοφιλή hashtags 

top hashtags

Το #euro2024 ηγείται με μεγάλη διαφορά στα πιο δημοφιλή hashtags που χρησιμοποιήθηκαν σε αναρτήσεις σχετικά με το EURO 2024. Η χρήση αυτών των hashtags βοήθησε στην ενίσχυση της συζήτησης, κάνοντας ευκολότερη τη συμμετοχή και την παρακολούθηση συγκεκριμένων θεμάτων από τους χρήστες του X (Twitter). Όπως ήταν αναμενόμενο, η λίστα περιλαμβάνει και γνωστά στοιχηματικά μέσα.

 

 

Γέλιο και «κλάμα»

Το χιούμορ δεν έλειψε από τις συζητήσεις με ορισμένα από τα σχόλια να συγκεντρώνουν πληθώρα RTs από τους χρήστες στο X (Twitter):

top rts 1

Η δε ήττα της Αγγλίας στον τελικό, αλλά και η αδυναμία «να πάρει το EURO» για ακόμη μια φορά στην ιστορία του Πρωταθλήματος, δεν έμεινε φυσικά εκτός συζήτησης:

top rts 2

 

Συμπέρασμα

Η ανάλυση των online δεδομένων γύρω από το EURO 2024 δείχνει την εκτεταμένη εμβέλεια της διοργάνωσης σε internet και social media. Τα digital listening εργαλεία μας κατέγραψαν αποτελεσματικά τη δυναμική φύση των συζητήσεων σε όλη τη διάρκεια του ποδοσφαιρικού υπερθεάματος, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα για ανάλυση εκατοντάδων χιλιάδων αναφορών, μία μόλις ημέρα μετά τη λήξη της διοργάνωσης.

 

Ανακαλύψτε και εσείς τα οφέλη του digital listening για την ενίσχυση της εικόνας του brand σας με δεδομένα σε πραγματικό χρόνο (real-time data). Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα.

 

 

Ταυτότητα ανάλυσης

Πλατφόρμα συλλογής online media data: Brandwatch (digital listening, social listening)
Χρονικό διάστημα: 01/05/2024 – 14/07/2024
Online Μέσα: Sites, Blogs, Forums, Social media
Keywording/Analysis: Clip News Team

 

Η παραπάνω ανάλυση αποτελεί μια ενδεικτική προσέγγιση, λαμβάνοντας υπόψη ότι διαφοροποίηση σε δείγμα των online media data και χρονικό πλαίσιο μπορεί να φέρει μια διαφορετική εικόνα μεγεθών.

Let’s connect.

Παρακολουθείστε online τα συναισθήματα του κοινού σας!

Συμπληρώστε τη φόρμα και σύντομα θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.