Όλα τα φώτα του πλανήτη στο Παρίσι! Οι Ολυμπιακοί Αγώνες 2024 βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και στην Clip News παρακολουθούμε ανελλιπώς τις αξιέπαινες προσπάθειες όλων των αθλητών από κάθε γωνιά του κόσμου που βρίσκονται εκεί καταθέτοντας ένα κομμάτι της ψυχής τους.
Εκτός από την θάλασσα, «βουτήξαμε» και στο ελληνικό X (Twitter) από την έναρξη της διοργάνωσης (26/07) έως και την 6η Αυγούστου, χρησιμοποιώντας τη digital listening πλατφόρμα Brandwatch. Μέσα από τη μελέτη 193.120 αναφορών, διαμορφώσαμε ένα πλαίσιο για το εύρος και τη φύση των συνομιλιών στο εν λόγω κοινωνικό δίκτυο για το μεγάλο αθλητικό γεγονός.
Περιεχόμενα
Οι «hot» μέρες
Το πρώτο διήμερο των Ολυμπιακών Αγώνων (26-27/07) συγκέντρωσε τον υψηλότερο αριθμό αναφορών, στο υπό μελέτη χρονικό διάστημα. Υπήρξε καταιγισμός σχολίων για τα δρώμενα που απάρτισαν την τελετή έναρξης, για την ελληνική αποστολή με σημαιοφόρους τον Γιάννη Αντετοκούνμπο και την Αντιγόνη Ντρισμπιώτη, αλλά και πολλές αναπαραγωγές αναρτήσεων ειδησεογραφικών Μέσων με εξελίξεις που σημειώθηκαν μετά από τις αντιδράσεις (π.χ. η απόσυρση χορηγών, όπως η Toyota, από τη διοργάνωση). Αρκετές ήταν και οι αναρτήσεις με στιγμιότυπα από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004, όπου στη σύγκριση με τη φετινή, φαίνεται πώς κέρδισαν κατά κράτος την προτίμηση των τηλεθεατών.
Φυσικά, μεγάλο μερίδιο της πίτας των αναφορών του συγκεκριμένου διημέρου ανήκει στην Εθνική Ελλάδας Μπάσκετ Ανδρών που έπαιξε στις 27/07 τον πρώτο της αγώνα με την αντίστοιχη του Καναδά, από την οποία και ηττήθηκε.
Το αμέσως επόμενο pick αναφορών συναντάται την 6η Αυγούστου, με τις αναφορές για τον τελικό του μήκους να πρωταγωνιστούν, αφού ο Μίλτος Τεντόγλου υπερασπίστηκε τον τίτλο του και κέρδισε για δεύτερη συνεχόμενη ολυμπιάδα το χρυσό μετάλλιο -το πρώτο χρυσό για την Ελλάδα στη φετινή διοργάνωση.
It’s Olympics o’clock
Το ενδιαφέρον των τηλεθεατών για τους Ολυμπιακούς Αγώνες -σε συνδυασμό και με τη μείωση των υποχρεώσεων τους λόγω καλοκαιριού- φαίνεται να διατηρείται αμείωτο τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Κατά το δίωρο 21:00-23:00 παρατηρείται μια σημαντική αύξηση των αναφορών, η οποία συνδέεται κυρίως με την τελετή έναρξης. Αυτό το δίωρο, όπως και οι μικρότερες «κορυφές», ενισχύονται και από τις συμμετοχές Ελλήνων αθλητών σε αγώνες που γίνονταν τα χρονικά διαστήματα αυτά (π.χ. μπάσκετ, πόλο, επί κοντώ).
Ο «Air Miltos», ο «Manolo» και τα άλλα παιδιά
H Team Hellas έχει κάθε λόγο να χαμογελάει με τις επιδόσεις των αθλητών της και μετρά μέχρι στιγμής 7 μετάλλια (1 χρυσό, 1 ασημένιο, 5 χάλκινα) στο Παρίσι.
Η αρχή έγινε με τον Θοδωρή Τσελίδη με το χάλκινο στο τζούντο και ακολούθησε ο Απόστολος Χρήστου με το ασημένιο στα 200μ. ύπτιο. Η κωπηλασία έφερε δυο χάλκινα μέσα σε λίγα λεπτά, ένα για το δίδυμο των Παπακωνσταντίνου – Γκαϊδατζή και ένα για το πλήρωμα των Κοντού – Φίτσιου. Λευτέρης Πετρούνιας και Εμμανουήλ Καραλής κατέκτησαν επίσης την τρίτη θέση στους κρίκους και στο άλμα επί κοντώ αντίστοιχα, ενώ ο Μίλτος Τεντόγλου στο άλμα εις μήκος στέφθηκε για δεύτερη συνεχόμενη φορά Χρυσός Ολυμπιονίκης.
Η παρακάτω πίτα απεικονίζει το πώς κατανέμονται οι 35.709 αναφορές σε κάθε έναν από τους προαναφερθέντες αθλητές.
Ένα «σύννεφο» ολυμπιακών διαστάσεων
Το παρακάτω Word Cloud απεικονίζει τις φράσεις, τις λέξεις-κλειδιά, τα emojis και τα hashtags σχετικά με τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι. Πρόκειται για τους όρους που αντιπροσωπεύουν τα πιο δημοφιλή θέματα και συναισθήματα. Σε αυτά βλέπουμε να κυριαρχούν τα ονόματα Ελλήνων αθλητών που κατέκτησαν μια θέση στο βάθρο (Χρήστου, Πετρούνιας, Καραλής, Τεντόγλου), με τα emojis να βρίσκονται σε απόλυτη συνάφεια με όρους όπου «υπερηφάνεια», «ευχαριστούμε» και «συγχαρητήρια».
Τέλος, να σημειωθεί ότι το ελληνικό X (Twitter) δεν παρέλειψε να σχολιάσει εκτεταμένα και άλλα highlights που συνέβησαν έως τώρα στη διοργάνωση, όπως την πρόκριση της Αλγερινής Ιμάν Κελίφ στην πυγμαχία, τις λοιμώξεις που υπέστησαν αθλητές μετά τους αγώνες τριάθλου στον Σηκουάνα, αλλά και τον… viral Τούρκο, Γιουσούφ Ντικέτς, ο οποίος πήρε τη δεύτερη θέση στη σκοποβολή (10 μέτρα αεροβόλο μεικτό).
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες 2024 στο Παρίσι ολοκληρώνονται στις 11 Αυγούστου.
Ταυτότητα ανάλυσης
Πλατφόρμα συλλογής online media data: Brandwatch (digital listening, social listening)
Χρονικό διάστημα: 26/07 – 06/08/2024
Online Μέσα: X (Twitter)
Keywording/Analysis: Clip News Team
Η παραπάνω ανάλυση αποτελεί μια ενδεικτική προσέγγιση, λαμβάνοντας υπόψη ότι διαφοροποίηση σε δείγμα των online media data και χρονικό πλαίσιο μπορεί να φέρει μια διαφορετική εικόνα μεγεθών.