Social Media Monitoring: Real-time γνώση, real impact

Ακούγοντας το κοινό

Στη σημερινή δίνη των social media, το brand perception μπορεί να αλλάξει μέσα σε λίγα λεπτά και η ικανότητα να «ακούμε» το κοινό σε πραγματικό χρόνο είναι ανεκτίμητη. Κάθε σχόλιο στα social media αποτελεί πολύτιμη πληροφορία, καθώς μπορεί να διαμορφώσει αντιλήψεις, συναισθήματα και συμπεριφορές.

Εδώ έρχεται το Social Media Monitoring, το πρώτο βήμα για να αποκτήσουμε άμεση εικόνα του πώς το κοινό αντιλαμβάνεται ένα brand. Μέσω εξειδικευμένων εργαλείων, όπως το Clip News Portal και η Brandwatch, οι PR και Marketing experts μπορούν να παρακολουθούν τι λέει ο κόσμος στα social media για τα brands και τους ανταγωνιστές, να εντοπίζουν ευκαιρίες ανάπτυξης ή να αποφεύγουν κρίσεις δημοσιότητας.

 

Από το Monitoring στο Listening

To Social Media Monitoring είναι η συλλογή των posts από social media channels, όπως LinkedIn, X, Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, μέσω αναζήτησης συγκεκριμένων keywords σε ειδικές πλατφόρμες. Η διαδικασία αυτή δεν περιορίζεται μόνο στα owned posts, αλλά επεκτείνεται σε όλο το φάσμα των social media.

Η δύναμη της γνώσης, όμως, δεν χρειάζεται να σταματά στο monitoring (ή αλλιώς tracking). Το Social Listening δεν αρκείται στα data, αλλά αναλύει το πλαίσιο της συζήτησης, τα social media channels, τους top χρήστες, το sentiment, τα trending topics, κ.α. Είναι το εργαλείο που επιτρέπει στις ομάδες επικοινωνίας να κατανοήσουν:

  • Πώς αντιδρά το κοινό σε μια καμπάνια
  • Πώς εξελίσσεται η φήμη στον χρόνο
  • Ποιοι influencers ταιριάζουν με τις αξίες του brand
  • Ποια θέματα προκαλούν engagement

 

Real-time data από όλα τα social media!

Meet our experts

 

 

SoMe & Influencer Marketing Conference

Στο “Social Media & Influencer Marketing Conference 2025” που διοργάνωσε η BOUSSIAS στο OTEAcademy, η Vice President Media Intelligence της Clip News, Κατερίνα Κεχαγιά, ανέδειξε τις δυνατότητες Social Media Monitoring και Social Listening με πραγματικά case studies.

  • Σε καμπάνια με πάνω από 2M Ιmpressions, η ανάλυση sentiment έδειξε ότι τα περισσότερα posts ήταν ειρωνικά.
  • Στην πρόσφατη κρίση δημοσιότητας της Pizza Fan, τα posts στα social media εκτοξεύτηκαν σε 434 μέσα σε μόνο λίγες ώρες.
  • Η πασίγνωστη καμπάνια Pepsi x Kendall Jenner θεωρήθηκε επιφανειακή από το κοινό παρά τους εκατομμύρια followers της influencer και η εταιρεία αναγκάστηκε να την αποσύρει.

Οι αριθμοί, προκειμένου να αποκτήσουν ουσιαστικό νόημα, χρειάζεται να συνδυαστούν με ποιοτική αξιολόγηση και να μετατραπούν σε insights που προέρχονται από τη γνώμη του κοινού. Γιατί όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η κ. Κεχαγιά, «Το brand σου δεν είναι αυτό που λες εσύ ότι είναι. Είναι αυτό που συζητούν οι άλλοι, όταν δεν είσαι στο δωμάτιο».

 

Γιατί έχει σημασία σήμερα

Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον επικοινωνίας, το Social Media Monitoring και το Social Listening προσφέρουν:

  • Realtime alerting για άμεση διαχείριση κρίσεων
  • Benchmarking έναντι ανταγωνιστών
  • Ανάλυση sentiment και κατανόηση κοινού
  • Datadriven insights για σχεδιασμό στρατηγικής

Το μέλλον της επικοινωνίας ανήκει στα brands που «ακούν» πραγματικά το κοινό, αξιοποιώντας λύσεις realtime monitoring και αναλύοντας τις συζητήσεις στα social media. Η μετατροπή τους σε actionable insights έχει ως αποτέλεσμα ουσιαστικότερη σύνδεση με το κοινό και πιο στοχευμένες καμπάνιες.

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο Daily Fax στις 21/10/2025.

Let’s connect.

Get the insights you need!

Συμπληρώστε τη φόρμα και σύντομα θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.