Η επιτυχία του ΛΕΞ, με την εξάντληση περίπου 100.000 εισιτηρίων για τις δύο συναυλίες του στο ΟΑΚΑ μέσα σε ελάχιστες ημέρες, δημιούργησε ένα κύμα συζήτησης στο internet και στα social media για τον καλλιτέχνη-φαινόμενο. Με συνολικές αναπαραγωγές καταλόγου 270,2 εκατ. στο Spotify και 75,6 εκατ. ακροάσεις για τα τραγούδια από το τελευταίο του άλμπουμ «G.T.K.», το οποίο έγινε και ο ταχύτερα πλατινένιος ελληνικός δίσκος στην εποχή της ψηφιακής κυκλοφορίας, είναι λογικό να απασχολεί τη δημόσια σφαίρα ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου ή μουσικής προτίμησης.
Παρόλα αυτά και σε αντίθεση με όσα πιθανόν υποθέταμε, τα στοιχεία δείχνουν ότι ο συνολικός αριθμός των αναφορών σε internet και social media τον Ιούνιο του 2025 είναι μικρότερος από εκείνον του 2022, όταν πραγματοποιήθηκαν οι δύο μεγάλες συναυλίες του σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πιο συγκεκριμένα, τον Ιούλιο του 2022 γέμισε το γήπεδο του Πανιωνίου στη Νέα Σμύρνη με 20.000 άτομα και τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς έδωσε συναυλία στο Καυταντζόγλειο Στάδιο της Θεσσαλονίκης σε 30.000 θεατές, αριθμός ρεκόρ για hip-hop συναυλία στην Ελλάδα.
Περιεχόμενα
Από τη Χαρούλα Αλεξίου στις παλαιστινιακές σημαίες
Το εύρος της δημόσιας συζήτησης γύρω από το πρόσωπό του είναι ιδιαίτερα ποικίλο το τελευταίο διάστημα: η σχέση του με τον Light και οι σεξιστικοί στίχοι του τελευταίου, καθώς και η μη καταγγελτική στάση του για την Παλαιστίνη που επικρίθηκε ως «αφωνία». Στο ΟΑΚΑ πάντως το κοινό εντυπωσιάστηκε από τη σύμπραξή του με τη Χαρούλα Αλεξίου στο τραγούδι «Φύγε», ενώ η έντονη παρουσία πολιτικών μηνυμάτων και παλαιστινιακών συμβόλων ανέβασε τη συζήτηση σε νέα επίπεδα, περνώντας από τη μουσική στην κοινωνική και πολιτική σφαίρα.
Η ψηφιακή αντανάκλαση ενός sold-out φαινομένου
Η πιο εκρηκτική άνοδος στις αναφορές για τις συναυλίες του Ιουνίου 2025 καταγράφηκε στις πλατφόρμες X, Facebook, Websites, αλλά και σε πιο «εναλλακτικές» κοινότητες όπως το Reddit και τα forums. Αντίθετα, το Instagram φαίνεται να βρίσκεται πιο χαμηλά, λόγω της φύσης του περιεχομένου: το διάγραμμα αποτυπώνει μόνο σχετικά posts, ενώ στις συναυλίες επικράτησαν τα stories, που δεν ανιχνεύονται από τις πλατφόρμες.
Όταν η μουσική συναντά τον κοινωνικό παλμό της νέας γενιάς
Οι συναυλίες του ΛΕΞ προκάλεσαν μαζικό ψηφιακό ενδιαφέρον, όχι μόνο για την καλλιτεχνική τους αξία, αλλά και για τον κοινωνικό τους απόηχο. Η παρουσία, η φωνή και τα μηνύματα του ΛΕΞ φαίνεται να εκφράζουν μια ολόκληρη γενιά και η συζήτηση για το πρόσωπό του στο internet και στα social media το αποδεικνύει.
Ταυτότητα ανάλυσης
Social Listening Tool: Brandwatch
Date Range: 01.01.22 – 02.07.25
Sources: Websites, Blogs, Forums, Social Media
Keywording/Analysis: Clip News
Περιορισμοί Αναζήτησης
Η πλατφόρμα Brandwatch συλλέγει δεδομένα από websites, blogs, forums, social media (X, Facebook, Instagram, Reddit, Tumblr, κ.α.) με τους περιορισμούς που ορίζει κάθε μέσο. Για παράδειγμα, οι συζητήσεις σε κλειστά forums και Facebook private groups ή τα Instagram Stories δεν συλλέγονται. Η παραπάνω ανάλυση αποτελεί μια ενδεικτική προσέγγιση, λαμβάνοντας υπόψη ότι διαφοροποίηση σε δείγμα των data δημοσιότητας και χρονικό πλαίσιο μπορεί να φέρει μια διαφορετική εικόνα.