Κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή: Τι λένε οι Έλληνες στο X

Αξιοποιώντας την πλατφόρμα Brandwatch και τις δυνατότητες του social listening, οι αναλυτές μας κατέγραψαν τη δυναμική του διαλόγου στην Ελλάδα σχετικά με τη Μέση Ανατολή για το διάστημα από 1 Μαΐου έως και 23 Ιουνίου 2025. Η ανάλυση βασίστηκε αποκλειστικά σε δεδομένα από το X (Twitter), με στόχο να αποτυπωθεί η online αφήγηση ενός πολυεπίπεδου γεωπολιτικού γεγονότος.

 

Ραγδαία άνοδος συζητήσεων

Ο όγκος των αναφορών στο X έφτασε τις 767.610, με δύο peaks:

  • Στις 13 Ιουνίου με την έναρξη της στρατιωτικής σύγκρουσης Ισραήλ – Ιράν.
  • Στις 22 Ιουνίου με την επίθεση των ΗΠΑ σε ιρανικές εγκαταστάσεις.

Οι ημερομηνίες αυτές συνέπεσαν με απότομες αυξήσεις στο volume των posts και των σχολίων, αποτυπώνοντας την έντονη συναισθηματική αντίδραση των χρηστών.

volume over time

 

 

Τι λέει το κοινό

Η θεματολογία μέχρι τις 13 Ιουνίου επικεντρώνεται κυρίως στη σύγκρουση Ισραήλ – Παλαιστίνης, με τον δημόσιο διάλογο να διαμορφώνεται όχι απαραίτητα υπέρ της Παλαιστινιακής πλευράς, αλλά κυρίως κατά των στρατιωτικών και πολιτικών ενεργειών του Ισραήλ. Ο λόγος είναι έντονα φορτισμένος, με συχνές συγκρίσεις με τον πόλεμο Ρωσίας – Ουκρανίας και αναφορές σε “δύο μέτρα και δύο σταθμά” από τη Δύση.

Το cloud αναδεικνύει hashtags όπως #freepalestine, #genocide, #standwithisrael. Η παρουσία των hashtags #μητσοτάκης και #κυβέρνηση_μητσοτάκη δείχνει την εγχώρια πολιτικοποίηση της συζήτησης, με σαρκαστικά σχόλια για τη στάση της ελληνικής κυβέρνησης.

hashtags cloud

 

Ποιοι πρωταγωνιστούν

Σε επίπεδο χωρών:

  • Το Ισραήλ συγκεντρώνει το 47% των αναφορών.
  • Ακολουθούν Παλαιστίνη (23%), Ιράν (19%) και ΗΠΑ (11%).

Σε επίπεδο προσώπων:

  • Netanyahu (52%) και Trump (46%) κυριαρχούν, με τον Khomeini να εμφανίζεται ελάχιστα (2%), ένδειξη του πλαισίου στο οποίο διαμορφώνονται οι συζητήσεις.

 

breakdown social listening

 

Συναίσθημα και ρητορική

Η συντριπτική πλειονότητα των αναφορών έχει αρνητική χροιά. Το περιεχόμενο χαρακτηρίζεται από:

  • Καταδίκη των ενεργειών του Ισραήλ με όρους όπως «γενοκτονία» και «εγκλήματα πολέμου».
  • Έκκληση για ανθρωπιστική βοήθεια και διεθνή παρέμβαση.
  • Ανησυχία για γενικευμένη σύρραξη χωρίς συγκεκριμένες αναφορές σε οικονομικές ή τρομοκρατικές επιπτώσεις.

Παράλληλα, υπάρχει μικρό, αλλά υπαρκτό, ποσοστό ουδέτερων τοποθετήσεων υπέρ της ειρήνης, εν μέσω ενός βαθιά πολωμένου κλίματος.

 

Όσα αποκαλύπτει το social listening

Η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή αποτελεί μια βαθιά ανθρώπινη τραγωδία που πυροδοτεί έντονα συναισθήματα, πολιτικές αντιπαραθέσεις και παγκόσμιες αντιδράσεις. Το social listening λειτουργεί ως καθρέφτης της κοινής γνώμης, βοηθώντας μας να αντιληφθούμε πώς διαμορφώνονται οι αφηγήσεις και ποιοι προβληματισμοί κυριαρχούν για τα πιο κρίσιμα ζητήματα της εποχής μας.

 

Ταυτότητα ανάλυσης

Social Listening ToolBrandwatch
Date Range: 01.05.25 – 23.06.25
Sources: X (Twitter)
Keywording/Analysis: Clip News

 

Περιορισμοί Αναζήτησης

Η πλατφόρμα Brandwatch συλλέγει δεδομένα από websites, blogs, forums, social media (X, Facebook, Instagram, Reddit, Tumblr, κ.α.) με τους περιορισμούς που ορίζει κάθε μέσο. Για παράδειγμα, συζητήσεις σε κλειστά forums ή Facebook private groups δεν συλλέγονται. Η παραπάνω ανάλυση αποτελεί μια ενδεικτική προσέγγιση, λαμβάνοντας υπόψη ότι διαφοροποίηση σε δείγμα των data δημοσιότητας και χρονικό πλαίσιο μπορεί να φέρει μια διαφορετική εικόνα.

Let’s connect.

Get the insights you need!

Συμπληρώστε τη φόρμα και σύντομα θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.