Η Clip News, εταιρεία υπηρεσιών Αποδελτίωσης, Reporting & Analysis, παρουσιάζει τις σημαντικότερες τάσεις του διαδικτύου σχετικά με τον COVID-19 για το χρονικό διάστημα 09-15/05. Η συλλογή και η ανάλυση των online δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας Brandwatch*.
Συνεχίζει να μας απασχολεί το να #μενουμε_ασφαλεις ενώ πλέον δεν #μενουμεσπιτι τόσο όσο πριν – αυτό είναι το συμπέρασμα που προκύπτει από τον τρόπο με τον οποίο διέδρασαν μεταξύ τους οι χρήστες του διαδικτύου κατά την περασμένη εβδομάδα. Ανάμεσα στα θέματα που απασχόλησαν τον ιδιαίτερα ενεργό κόσμο των social media ήταν τα #σχολεια τόσο αναφορικά με το άνοιγμά τους κατά την #πανδημια και με το ζήτημα «Σχολεία – Κάμερες» που απασχόλησε τους χρήστες μέσω ενός σχετικού #pollgr, όσο και αναφορικά με το εκπαιδευτικό συλλαλητήριο για την απόσυρση νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, που επιφέρει αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης με κεντρικό σύνθημα «τα καλυμμένα στόματα έχουνε φωνή, αυτό το νομοσχέδιο να μην κατατεθεί». Ακόμη, οι χρήστες σχολίασαν με εφευρετικούς τρόπους και αρκετό χιούμορ αλλά και αγανάκτηση τις ουρές που δημιουργήθηκαν στην #δεη όπου οι πολίτες – παρά τον #covid19gr – συνωστίζονται κατά εκατοντάδες για να πληρώσουν το ρεύμα και να κάνουν διακανονισμούς. Τέλος, με το #μεσαιωνας πληθώρα χρηστών αναφέρθηκε στις διαδηλώσεις διαμαρτυρίας που συντονίστηκαν ενάντια στον υποχρεωτικό εμβολιασμό, στο 5G, στους μετανάστες και υπέρ της Θείας Κοινωνίας.
Τα κυριότερα emoji που χρησιμοποιήθηκαν από τους χρήστες των social media, συνοδεύοντας τη συζήτηση γύρω από τον COVID-19 ήταν:
– το «πρόσωπο με δάκρυα γέλιου» (το οποίο συνόδεψε συχνότερα το σχόλιο «κλαίω» σε χιουμοριστικά post για το γεγονός ότι άνοιξε για το κοινό η νέα πλατεία στην #Ομονοια)
– το «πρόσωπο που σκέφτεται» (το οποίο χρησιμοποιήθηκε στα δημοσιεύματα που δηλώνουν προβληματισμό ή αμφιβολία για την μετάδοση του ιού)
– το «λευκό έντονο σημάδι ελέγχου» (που συνόδευσε, μεταξύ άλλων, δημοσιεύματα που αναφέρονται στις «θετικές ενδείξεις για ορισμένες θεραπείες #CoronaVirus» και στην καμπάνια της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για τον συνωστισμό στις πλατείες)
– το «μουτρωμένο πρόσωπο» (που χρησιμοποιήθηκε σε πλήθος αναφορών για τα εγκαίνια της Πλατείας Ομονοίας καθώς και σε σχόλια για το γεγονός ότι «στην Ευρώπη χιλιάδες πολίτες διαδηλώνουν για την δικτατορία […] με πρόσχημα τον κορονοιο, στα κανάλια μας η είδηση πουθενά»)
Το δημοσίευμα με τα περισσότερα retweets προήλθε από τον λογαριασμό @To_pouli_tou_Ro. Ο χρήστης σχολιάζει περιπαικτικά ότι «Είχαμε δυο μήνες τους σελέμπριτιζ να σκοτώνονται ποιος πρωτόκολλησε κορονοϊό, τώρα σπρώχνονται ποιος θα μεταλάβει».
Παρά την πτώση που παρουσίασαν οι αναφορές στον κορονοϊό την Κυριακή 10 Μαΐου σε σχέση με την προηγούμενη μέρα, η συζήτηση γύρω από την πανδημία κινήθηκε ανοδικά καθ’ όλη την διάρκεια της εβδομάδας, καθώς ξεκίνησε με 35.187 αναφορές το Σάββατο 9 Μαΐου, ενώ την Παρασκευή 15 Μαΐου είχαμε 44.321 αναφορές. Tα περισσότερα δημοσιεύματα που αφορούν το θέμα συνεχίζουν να γίνονται στις 18:00, γεγονός που συσχετίζεται με τις επίσημες ανακοινώσεις του εκπροσώπου του Υπουργείου Υγείας για το νέο κορονοϊό, Καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα.
Τα παραπάνω στοιχεία προήλθαν από ένα σύνολο 280.856 αναφορών από 28.301 μοναδικούς χρήστες, με 57% εξ αυτών να είναι άντρες και 43% να είναι γυναίκες.
Πλέον είναι έντονα φανερή η πτώση στο σύνολο των αναφορών σε σχέση με την αρχή όλης αυτής της συζήτησης που ξεκίνησε τον Μάρτιο. Συγκεκριμένα, αξίζει να θυμηθούμε ότι το χρονικό διάστημα 14-20 Μαρτίου το σύνολο των αναφορών ανερχόταν στις 828.887 από 59.655 μοναδικούς χρήστες. Επομένως, η συζήτηση γύρω από τον κορονοϊό σε σχέση με την έναρξη της καραντίνας, έχει μειωθεί κατά 66%.
*Η Clip News είναι η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που παρέχει υπηρεσίες της πλατφόρμας Brandwatch, μιας εκ των κορυφαίων εταιρειών στο χώρο του Social Media & Web Monitoring. Πηγές των αναφορών/συζητήσεων αποτελούν το Twitter, το Instagram και όλα τα σημαντικά ειδησεογραφικά websites, καθώς και blogs και forums.