Η Clip News, εταιρεία υπηρεσιών Αποδελτίωσης, Reporting & Analysis, παρουσιάζει τις σημαντικότερες τάσεις του διαδικτύου σχετικά με τον COVID-19 για το χρονικό διάστημα 02-08/05. Η συλλογή και η ανάλυση των online δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας Brandwatch*.
Ταυτόχρονα με το #καραντινα_τελος που αποτέλεσε το ορόσημο της περασμένης εβδομάδας, το #μενουμε_ασφαλεις άρχισε ήδη να χρησιμοποιείται συχνότερα από το #μενουμεσπιτι, ενώ την εμφάνισή του έκανε για πρώτη φορά στη λίστα των top hashtags που συσχετίζονται με τον #covid_19 το hashtag: #μασκες. Επίσης, το #supportartworkers συνόδευσε εκατοντάδες δημοσιεύματα που αναφέρθηκαν στην κινητοποίηση των καλλιτεχνών για τα εργασιακά δικαιώματά τους κατά την υγειονομική κρίση. Τέλος, μεγάλη έκταση έλαβε σε όλα τα μέσα το θέμα του συγχρωτισμού στην #αγια_παρασκευη και το #μεσαίωνας που χρησιμοποιήθηκε σε πληθώρα δημοσιευμάτων τα οποία αναφέρονται στις αντιδράσεις κατά της συζήτησης του να μην πραγματοποιείται η θεία κοινωνία μέχρι να βρεθεί εμβόλιο για τον #covid19.
Τα κυριότερα emoji που χρησιμοποιήθηκαν από τους χρήστες των social media, συνοδεύοντας τη συζήτηση γύρω από τον COVID-19 ήταν:
– το «πρόσωπο με δάκρυα γέλιου» (το οποίο συνόδεψε συχνότερα το σχόλιο «κλαίω» σε χιουμοριστικά post για τον τρόπο καταπολέμησης του ιού)
– το «πρόσωπο με ιατρική μάσκα» (που χρησιμοποιήθηκε συνδυαστικά με το #μάσκα σε αναφορές για τους κανόνες που ισχύουν μετά το τέλος της απαγόρευσης της κυκλοφορίας)
– το «πρόσωπο που σκέφτεται» (το οποίο χρησιμοποιήθηκε στα δημοσιεύματα που δηλώνουν προβληματισμό ή αμφιβολία για την μετάδοση του ιού)
– οι «ενωμένες παλάμες» (που δηλώνουν ευχαριστίες, συγχαρητήρια, ευλογία και προσευχή για τους ασθενείς και για όσους βοηθούν με οποιονδήποτε τρόπο κατά την υγειονομική κρίση)
– ο «δείκτης που δείχνει δεξιά» (emoji που χρησιμοποιείται ως σήμα ότι ακολουθεί ενεργό link που οδηγεί σε ενημερωτικό άρθρο)
– ο «κόκκινος κύκλος» (που συνόδευσε κατά κύριο λόγο τα hashtag #Τσιόδρας και #Χαρδαλιάς, σηματοδοτώντας τις #LIVE ανακοινώσεις τους)
Το δημοσίευμα με τα περισσότερα retweets προήλθε από τον λογαριασμό του χρήστη @ChristosXanthak, ο οποίος δίνει συγχαρητήρια στην Εφημερίδα των Συντακτών η οποία «δημοσιοποίησε το ποσό που έλαβε από το διαφημιστικό κονδύλι των είκοσι εκατομμυρίων ευρώ για τον κορωνοϊό».
Οι περισσότερες αναφορές στον COVID-19 έγιναν την Πέμπτη 7 Μαΐου, ενώ τα περισσότερα δημοσιεύματα που αφορούν το θέμα συνεχίζουν να γίνονται στις 18:00, γεγονός που συσχετίζεται με τις επίσημες ανακοινώσεις του εκπροσώπου του Υπουργείου Υγείας για το νέο κορονοϊό, Καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα.
Τα παραπάνω στοιχεία προήλθαν από ένα σύνολο 308.505 αναφορών από 30.555 μοναδικούς χρήστες, με 60% εξ αυτών να είναι άντρες και 40% να είναι γυναίκες.
*Η Clip News είναι η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που παρέχει υπηρεσίες της πλατφόρμας Brandwatch, μιας εκ των κορυφαίων εταιρειών στο χώρο του Social Media & Web Monitoring. Πηγές των αναφορών/συζητήσεων αποτελούν το Twitter, το Instagram και όλα τα σημαντικά ειδησεογραφικά websites, καθώς και blogs και forums.