Η Clip News, εταιρεία υπηρεσιών Αποδελτίωσης, Reporting & Analysis, παρουσιάζει τις σημαντικότερες τάσεις του διαδικτύου σχετικά με τον COVID-19 για το χρονικό διάστημα 23-29/05. Η συλλογή και η ανάλυση των online δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας Brandwatch*.

Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Υγείας για το νέο κορονοϊό, Καθηγητής Σωτήρης #τσιόδρας αποτέλεσε βασικό θέμα προς συζήτηση αυτή την εβδομάδα, με αφορμή το τέλος της τηλεοπτικής ενημέρωσης των πολιτών από τον ίδιο. Η συμβολή του καθηγητή λοιμωξιολογίας στην ενημέρωση αλλά και την καταπολέμηση της πανδημίας στην χώρα μας, συγκέντρωσε συλλήβδην θετικά και εγκωμιαστικά σχόλια από το κοινό που τον χαρακτήρισε μεταξύ άλλων «ήρωα».

Το #παιδοκαρδιοχειρουργικοαγίασοφία απασχόλησε επίσης τους χρήστες των social media. Το κλείσιμο της κλινικής, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για νοσηλεία περιστατικών #Covid_19, βρήκε αντίθετους εκατοντάδες χρήστες οι οποίοι δημοσίευσαν καυστικά και αρνητικά σχόλια επί του θέματος, καθώς πρόκειται για την μοναδική κλινική του είδους σε δημόσιο νοσοκομείο στην Ελλάδα.

Επιπλέον, ο #vdimakis και η διακοπή της απεργίας πείνας και δίψας βρέθηκαν ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν από τον ιδιαίτερα ενεργό κόσμο των social media. Ο κρατούμενος που έχει καταδικασθεί για ληστείες, παράνομη οπλοφορία και πλαστογραφία, ευθυνόταν για τα fake news σχετικά με κρούσμα #κορονοϊού εντός των φυλακών του Κορυδαλλού, γεγονός που πήρε μεγάλη έκταση στο Twitter και δημιούργησε μεγάλη αναταραχή εντός των Καταστημάτων Κράτησης όλης της χώρας.

Τέλος, με το #έβρος πληθώρα χρηστών αναφέρθηκε στην εισβολή των Τούρκων στρατιωτών στην περιοχή του Έβρου και το ενδεχόμενο να είχαν προσβληθεί από κορονοϊό.

Τα κυριότερα emoji που χρησιμοποιήθηκαν στα social media κατά την περασμένη εβδομάδα, συνοδεύοντας τη συζήτηση γύρω από τον COVID-19 ήταν:
– για ακόμη μια εβδομάδα το «πρόσωπο με δάκρυα γέλιου» (το οποίο συνόδεψε χιουμοριστικά σχόλια όπως αυτά που αφορούσαν τις δηλώσεις του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Θανάση Παπαχριστόπουλου σχετικά με την ύπαρξη Κινέζων κατοίκων στην Ελλάδα, ως την αιτία περιορισμένων κρουσμάτων κορονοϊού στην χώρα)
– η «Ελληνική σημαία» (που συνόδευε retweets της δημοσίευσης του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκου Χαρδαλιά, σχετικά με την ολοκλήρωση της τηλεοπτικής ενημέρωσης για τον κορονοϊό. Το ίδιο emoji συνόδευε και υπαινιγμούς για παραπληροφόρηση και λανθασμένο αριθμό κρουσμάτων Covid-19 στην Ελλάδα)
– το «αστυνομικό κόκκινο περιστρεφόμενο φως» (που συνόδευσε δημοσιεύματα που δηλώνουν δυσπιστία για την ύπαρξη κορονοϊού)
– το «πρόσωπο με τα γυρισμένα προς τα πάνω μάτια» (το οποίο συνόδευε κυρίως χιουμοριστικά tweets)

Το δημοσίευμα με τα περισσότερα retweets προήλθε από τον λογαριασμό @patridokapilos. Ο χρήστης σχολιάζει καυστικά «Αντίο Σωτήρη Τσιόδρα. Θα μας λείψεις. Ήσουν δάσκαλος. Ήσουν εκείνος που μας έμαθε ότι ο κορονοϊός δεν μεταδίδεται όπου γιορτάζει η οικογένεια Μητσοτάκη. Σε ευχαριστούμε για όλα», επισυνάπτοντας 2 εικόνες από τα εγκαίνια του νέου σιντριβανιού στην Ομόνοια και την «κινητή» συναυλία που έδωσε η τραγουδίστρια Άλκηστις Πρωτοψάλτη στους δρόμους της Αθήνας και μπροστά από το Μέγαρο Μαξίμου, τις δύο δηλαδή περιπτώσεις που παρευρέθηκε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και υπήρξε συνωστισμός, παρά τις συστάσεις για διατήρηση κοινωνικών αποστάσεων.

Όσον αφορά την κίνηση των συνολικών αναφορών σχετικά με την πανδημία ανά ημέρα, την Τρίτη 26 Μαΐου σημειώνεται άνοδος σε σχέση με τις προηγούμενες 3 ημέρες, αφού οι αναφορές ανήλθαν σε 34.808. Το γεγονός αυτό συνδέεται με την ανακοίνωση της τελευταίας τηλεοπτικής ενημέρωσης του καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα και του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκου Χαρδαλιά, ενώ τις επόμενες 3 ημέρες το σύνολο των αναφορών κινήθηκε πτωτικά, φθάνοντας τις 28.892 αναφορές την Παρασκευή 29 Μαΐου.

Τα παραπάνω στοιχεία προήλθαν από ένα σύνολο 209.899 αναφορών από 22.868 μοναδικούς χρήστες, με 55% εξ αυτών να είναι άντρες και 45% να είναι γυναίκες.

 Clip News είναι η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που παρέχει υπηρεσίες της πλατφόρμας Brandwatch, μιας εκ των κορυφαίων εταιρειών στο χώρο του Social Media & Web Monitoring. Πηγές των αναφορών/συζητήσεων αποτελούν το Twitter, το Instagram και όλα τα σημαντικά ειδησεογραφικά websites, καθώς και blogs και forums.

Μείνετε ενημερωμένοι

Μείνετε ενημερωμένοι

Εγγραφείτε στο Newsletter της Clip News για να λαμβάνετε ενδιαφέρουσες έρευνες δημοσιότητας για διάφορους κλάδους και άλλα νέα.

You have Successfully Subscribed!