Με καθυστέρηση ενός χρόνου, το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου ήταν σίγουρα από τα πιο ενδιαφέροντα και πολυαναμενόμενα γεγονότα του καλοκαιριού, που, αν και στη σκιά της πανδημίας, μονοπώλησε τις συζητήσεις με τις ιδιαιτερότητές του και τα γεγονότα που το σημάδεψαν. Μέσω της πλατφόρμας της Brandwatch, η Clip News συνέλεξε και ανέλυσε τις συζητήσεις στα social media για το χρονικό διάστημα 11 Ιουνίου – 11 Ιουλίου 2021 για να εντοπίσει τα θέματα που απασχόλησαν περισσότερο τους Έλληνες χρήστες, την έκταση των συζητήσεων, αλλά και fun facts για το Euro 2020.

#Euro2020 VS #Euro2021

Το πρώτο παράξενο στοιχείο με τη φετινή διοργάνωση ήταν σίγουρα το μπέρδεμα που προκάλεσε η UEFA ανακοινώνοντας ότι παρά τη μετάθεση κατά μία χρονιά, θα διατηρήσει το όνομα UEFA EURO 2020 και το hashtag #Euro2020. Ωστόσο οι Έλληνες χρήστες των social media έδειξαν να μην «μπερδεύονται» και έτσι το #Euro2020 ήταν το hashtag που συνόδευσε το 96% των αναρτήσεων, σε αντίθεση με το #Euro2021 που περιορίστηκε στο 4%.

Παρόλα αυτά, το «μπέρδεμα» γέννησε χιουμοριστικά σχόλια:

 

 

 

 

 

Η στιγμή που πάγωσε το χρόνο

Η πιο καθηλωτική στιγμή στη διοργάνωση δεν ήρθε από κάποιο εντυπωσιακό γκολ, αλλά από την κατάρρευση του 29χρονου Δανού μέσου Κρίστιαν Έρικσεν στο 43ο λεπτό του αγώνα της Δανίας εναντίον της Φινλανδίας. Οι συζητήσεις την 12η Ιουνίου αποτελούν και το peak όλης της διοργάνωσης, ξεπερνώντας ακόμη και την ημέρα του τελικού. Λέξεις και φράσεις όπως «σοκ», «γκολ της ζωής», «μπράβο» συνόδευσαν τις σχετικές αναρτήσεις, με την εικόνα των Δανών να υψώνουν τείχος προστασίας γύρω από το συμπαίκτη τους να κερδίζει τη μερίδα του λέοντος στις αναπαραγωγές.

 

Ο τελικός και η ανατροπή

Το επόμενο peak στις συζητήσεις ήταν φυσικά η μέρα του μεγάλου τελικού, με την Ιταλία να στέφεται νικήτρια της διοργάνωσης, αλλά και… των συζητήσεων, αν και με οριακή διαφορά.

Το 54% των αναρτήσεων περιείχε τη λέξη Ιταλία, σε αντίθεση με το 46% που αφορούσε την Αγγλία.

Μελετώντας την πορεία των αναρτήσεων ανά ώρα στο διάστημα 11-12/07, Ιταλία και Αγγλία έρχονται σχεδόν ισόπαλες μέχρι την έναρξη του αγώνα, με την Ιταλία να βγαίνει μπροστά στις συζητήσεις από την αρχή της αναμέτρησης – απόρροια του γρήγορου γκολ της Αγγλίας – και να «παίρνει κεφάλι» από τις 22:00 το βράδυ, καταγράφοντας το peak της με τη λήξη της διαδικασίας των πέναλτι και τη ανάδειξή της ως Πρωταθλήτριας Ευρώπης.

 

 

Η κίνηση που κόστισε 4 δισ

Ένα από τα ευτράπελα της διοργάνωσης, που στοίχισε ακριβά στη χορηγό Coca Cola, ήταν η κίνηση του Κριστιάνο Ρονάλντο στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου να αφαιρέσει δύο μπουκάλια της Coca Cola από μπροστά του, αντικαθιστώντας τα με ένα μπουκάλι νερό και τη φράση «Πιείτε νερό». Η Coca Cola βρέθηκε να μετράει ζημιές πάνω από 4 δισ. δολάρια και να βλέπει τη μετοχή της να καταγράφει πτώση της τάξης του 1,6%.

Τα χρώματα του ουράνιου τόξου

Η στάση της UEFA απέναντι στη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων, με την ομοσπονδία να δέχεται πυρά από παντού και φυσικά από τους χρήστες των social media, οι οποίοι όπως φαίνεται στο παρακάτω sentiment based word cloud τάχθηκαν ξεκάθαρα υπέρ των της κοινότητας των ΛΟΑΤΚΙ+.

Una Faccia Una Razza

Last but not least, μετά τη νίκη της Ιταλίας δεν έλειψαν οι παραλληλισμοί Ελλάδας – Ιταλίας και τα χιουμοριστικά σχόλια, αφού και οι δύο χώρες κέρδισαν με διαφορά μηνών το Euro και τη Eurovision.

Τέλος, οι Έλληνες χρήστες δεν έκρυψαν την πικρία τους για την απουσία της Ελλάδας από το Euro, με τις σχετικές αναφορές να είναι ιδιαιτέρως αυξημένες στις 4 Ιούλιου, ημέρα κατά την οποία η Ελλάδα είχε στεφθεί Πρωταθλήτρια Ευρώπης το 2004.

Για το τέλος

Μερικά fun facts ακόμη αντί επίλογου:

  • Η Ελλάδα πήρε το EURO 2004 κερδίζοντας την Πορτογαλία στον τελικό που διεξήχθη στην Πορτογαλία και κατόπιν κέρδισε τη Eurovision.
  • Η Πορτογαλία πήρε το EURO 2016 κερδίζοντας τη Γαλλία στον τελικό που διεξήχθη στη Γαλλία και κατόπιν κέρδισε τη Eurovision.
  • Η Ιταλία πήρε το EURO 2020 κερδίζοντας την Αγγλία στον τελικό που διεξήχθη στην Αγγλία, ενώ είχε ήδη κερδίσει τη Eurovision.

Επίσης, από το 2004 και μετά κερδίζουν το Euro μόνο χώρες που ανήκουν στο γκρουπ των Νότιων Ευρωπαϊκών χωρών με “κακή” οικονομία (Portugal, Italy, Greece, Spain)

*Η Clip News είναι η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που παρέχει υπηρεσίες της πλατφόρμας Brandwatch. Γνωρίστε την!

Μείνετε ενημερωμένοι

Μείνετε ενημερωμένοι

Εγγραφείτε στο Newsletter της Clip News για να λαμβάνετε ενδιαφέρουσες έρευνες δημοσιότητας για διάφορους κλάδους και άλλα νέα.

You have Successfully Subscribed!