Κοιτάζοντας το ημερολόγιο μας και διαπιστώνοντας ότι το τρίτο Σάββατο κάθε Μαΐου (15 Μαΐου 2021) γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Ουίσκι (World Whiskey Day), αποφασίσαμε να μελετήσουμε σχετικά data τόσο για συγκεκριμένα brands, όσο και γενικά για τη λέξη «ουίσκι» μέσω της πλατφόρμας Brandwatch*. Συλλέξαμε και αναλύσαμε, λοιπόν, δεδομένα προερχόμενα από online Μέσα (news, blogs, forums, social media), για το χρονικό διάστημα 16 Μαΐου 2020 – 16 Μάϊου 2021.

Τα υπό μελέτη brands

Η «δεξαμενή» των brands από την οποία «αλιεύτηκαν» δεδομένα περιέχει τα εξής: Bushmills, Cardhu, Chivas, Dimple, Famous Grouse, Haig, Jack Daniels, Jameson, Johnnie Walker και Lagavulin. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το παρακάτω διάγραμμα που απεικονίζει τον όγκο των αναφορών ανά μήνα για κάθε brand.


Brands γένους…;

Chivas και Jack Daniels είναι τα δύο brands για τα οποία εντοπίζεται μεγάλος αριθμός αναφορών τόσο από άνδρες, όσο και από γυναίκες, με τα Bushmills και Famous Grouse να βρίσκονται στον αντίποδα.

Στην υγεία του… Twitter

Με μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα, το Twitter είναι το κανάλι επικοινωνίας όπου εντοπίστηκε συχνότερα η λέξη «ουίσκι». Συχνά η απόδοση της λέξης γίνεται μεταφορικά και με έντονη χιουμοριστική διάθεση για να περιγράψει είτε την τρέχουσα κατάσταση που βιώνει ένας χρήστης, είτε αυτό με το οποίο ασχολείται εκείνη την στιγμή. Στη δεύτερη θέση με τις περισσότερες αναφορές της λέξης ακολουθούν τα ειδησεογραφικά Μέσα (news) όπου εντοπίζονται και στοιχεία ερευνών για τις πωλήσεις του ποτού γενικά, ενώ έπεται το Facebook με σχόλια χρηστών που το περιεχόμενό τους μοιάζει υφολογικά με αυτό των tweets.

Πίνοντας ουίσκι στα hashtags

Όπως γίνεται αντιληπτό από το παρακάτω cloud των hashtags, το ουίσκι έγινε συνώνυμο της διασκέδασης και της κατανάλωσής του στο σπίτι ελέω κορωνοϊού. Μεγάλο το buzz που δημιουργήθηκε από χρήστες του twitter, οι οποίο ανέφεραν το ουίσκι, πολύ συχνά με αστεία χροιά, καθώς παρακολουθούσαν εκπομπές μουσικού περιεχομένου στην τηλεόραση (π.χ. #spitimetomega). Με τον ίδιο σκωπτικό τόνο η λέξη «ουίσκι» χρησιμοποιήθηκε από χρήστες των social media για σκηνές και χαρακτήρες τηλεοπτικών σειρών και projects, αλλά και κατά τη διάρκεια ακρόασης online ραδιοφωνικών εκπομπών χρηστών του twitter. Η λέξη «ουίσκι» περιλαμβάνεται και σε αναφορές στα social media που σχολιάζουν σε επικριτικό τόνο έργα του δήμου Αθηναίων (π.χ. #μεγαλος_περιπατος, #μπακογιαννης).

Για το τέλος

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο ερευνητικό περιοδικό Scientific Reports, το νερό στο ουίσκι είναι η καλύτερη επιλογή. Άλλωστε, η βρετανική λέξη «ουίσκι» (whiskey) προέρχεται από την κελτική γαελική λέξη “uisge” που σημαίνει «νερό». Όπως υποστηρίζεται από ειδικούς γευσιγνώστες, το νερό μειώνει την ένταση του ποτού και δημιουργεί μια μικρή χημική αντίδραση όπου απελευθερώνονται νέες χημικές ενώσεις γνωστοί ως εστέρες. Πιο συγκεκριμένα, η προσθήκη νερού στο ουίσκι σε περιεκτικότητα 25-27% διευκολύνει τη συγκέντρωση στην επιφάνεια του ποτού γευστικών ουσιών, που απελευθερώνουν μείγμα αρωμάτων.

*Η Clip News είναι η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που παρέχει υπηρεσίες της πλατφόρμας Brandwatch. Γνωρίστε την!

 

[photo: @disguise_truth]

Μείνετε ενημερωμένοι

Μείνετε ενημερωμένοι

Εγγραφείτε στο Newsletter της Clip News για να λαμβάνετε ενδιαφέρουσες έρευνες δημοσιότητας για διάφορους κλάδους και άλλα νέα.

You have Successfully Subscribed!