Το 2022 ήρθε όμως η Covid-19 παραμένει μαζί με τις πολυεπίπεδες δυσάρεστες επιπτώσεις της. Η Clip News συνέλεξε δεδομένα μέσω της digital consumer intelligence πλατφόρμας Brandwatch για το χρονικό διάστημα 01-31/12/2021, προκειμένου να διαμορφώσει μια εικόνα για το πώς αποτυπώθηκε η πανδημία στα online Μέσα (social media, news sites, blogs, forums) στην Ελλάδα.

Τα συνολικά αποτελέσματα που προέκυψαν ήταν 6.134.997, ενώ στην παρακάτω συστάδα διακρίνονται τα trending topics, η πλειοψηφία των οποίων αφορά τα εμβόλια.

Χρονολόγιο των peaks

Οι μήνες Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος, Ιούλιος, Αύγουστος, Νοέμβριος και Δεκέμβριος ήταν αυτοί στους οποίους καταγράφηκαν «κορυφές» αναφορών, ενώ αξιοσημείωτη καθοδική πορεία του buzz παρατηρείται κατά τους μήνες Μάιο – Ιούνιο.

Ακολουθεί ένα χρονολόγιο με τα θέματα που απασχόλησαν αρκετά δημιουργώντας τα παραπάνω peaks:

Η Covid-19 μέσα στην εβδομάδα

Ακολουθώντας το παρακάτω διάγραμμα παρατηρείται ότι το Σαββατοκύριακο οι αναφορές στον ιό ελαττώνονται αρκετά, ενώ η ημέρα Τρίτη συγκεντρώνει το μεγαλύτερο buzz με 984.596 αναφορές -ελάχιστα παραπάνω σε σχέση με τις υπόλοιπες «καθημερινές». Ενδιαφέρον προκαλεί ότι ενώ τα peaks σημειώνονταν ημέρα Δευτέρα, το γεγονός αυτό δεν ταυτίζεται με την Τρίτη που συγκεντρώνει τον υψηλότερο αριθμό αναφορών.

Το online περιεχόμενο για τον ιό

Στο διαμοιρασμό περιεχομένου για την Covid-19 τα πρωτεία κατέχει το Twitter, με το tweet του Επιδημιολόγου και Επίκουρου Καθηγητή Δημόσιας Υγείας, Θεόδωρου Λύτρα, για την έρευνα για θνητότητα και ΜΕΘ που έχει συνυπογράψει μαζί με τον καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα, να ξεχωρίζει με 746 αναπαραγωγές. Το YouTube με live τις επίσημες ενημερώσεις για τον κορωνοϊό, υλικό από ρεπορτάζ σε νοσοκομεία, αλλά και βίντεο γενικού περιεχομένου για τον ιό, βρίσκεται στην τρίτη θέση. Στην πέμπτη θέση ξεχωρίζει η καθημερινή ενημέρωση μέσω google docs του λογαριασμού @Nyrros στο Twitter για τα κρούσματα, τους διασωλημένους, τη θετικότητα κ.ά. Την δεκάδα συμπληρώνουν ειδησεογραφικά sites.

Μια ματιά στο top 10 των Tweeters που αναφέρθηκαν περισσότερο στην Covid-19 διακρίνουμε ανθρώπους της showbiz, δημοσιογράφους και πολιτικούς.

Αντί επιλόγου

Οι αντιδράσεις και τα συναισθήματα των χρηστών απέναντι στις εξελίξεις που αφορούν την πανδημία αντικατοπτρίζονται στα παρακάτω emojis. Αυτό που συγκεντρώνει τις πιο πολλές αναφορές είναι το «γέλιο με δάκρυα».

Παρά το οξύμωρο που προκύπτει από το αποτέλεσμα, αυτό φαίνεται να αντανακλά τη στάση μερίδας πολιτών απέναντι σε όσα συμβαίνουν, στις αποφάσεις των φορέων, ενώ διαφαίνεται και μια χιουμοριστική νότα που επιχειρούν να προσδώσουν ορισμένοι στην καθημερινότητά τους.

Μείνετε ενημερωμένοι

Μείνετε ενημερωμένοι

Εγγραφείτε στο Newsletter της Clip News για να λαμβάνετε ενδιαφέρουσες έρευνες δημοσιότητας για διάφορους κλάδους και άλλα νέα.

You have Successfully Subscribed!