Περιεχόμενα
- Νερό. Το πιο πολύτιμο αγαθό γύρω από το οποίo έχει δημιουργηθεί μια βιομηχανία με brands που αξιοποιούν πολύτιμες φυσικές πηγές για να εμφιαλώσουν νερό με ποιοτικά χαρακτηριστικά. Η «δίψα» μας για σχετική μελέτη οδήγησε στη digital consumer intelligence πλατφόρμα Brandwatch, στην οποία παρέχει πρόσβαση η Clip News, προκειμένου να εξετάσουμε data που προέρχονται από το online περιβάλλον (social media, news sites, blogs, forums) για ορισμένα brands εμφιαλωμένου νερού (Aqua Carpatica, Contrex, Αύρα, Βίκος, Διός, Evian, Ζαγόρι, Ζαρός, Θεόνη, Ιόλη, Κορπή, Μιτσικέλι, Πηγές Κωστηλάτας, Σέλι) για το διάστημα 01/01-31/05/23.
- Εταιρικά picks
- Κατά τους μήνες αυτούς καταγράφηκε ικανό buzz σχετικά με τις ευρύτερες εξελίξεις του κλάδου εμφιαλωμένου νερού, αλλά και με επιμέρους εταιρικά νέα.
- Παράλληλα, η επικαιρότητα έχει αντίκτυπο στη συνολική κατάταξη των brands, όπως για παράδειγμα η επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο εργοστάσιο της ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ που επηρέασε το μιντιακό αποτύπωμα της επωνυμίας Ζαγόρι.
- Από τις 5.600 αναφορές τα μερίδια των εταιρειών διαμορφώνονται ως ακολούθως:
- Σε ποιες πηγές «ξεδιψάμε»;
- Εκτός από την ειδησεογραφία και τις αναφορές στα ανάλογα site που βρίσκεται η πλειοψηφία των αναφορών, παρατηρείται ότι σημαντικό μερίδιο αναφορών προέρχεται από σχόλια χρηστών στα social media (Twitter, Facebook), ενώ τη σκυτάλη παίρνουν οι συζητήσεις σε Forums.
- Fun fact: Δεν είναι πρωτοφανές ένα brand να ταυτίζεται με κάποια συνθήκη που φαινομενικά μοιάζει άσχετη, αλλά συμπαρασύρει την επωνυμία του και τελικά δίνει στο brand αξιοσημείωτο buzz. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στην περίπτωσή μας η σειρά «Μαύρο Ρόδο» που προβάλλεται από τον τηλεοπτικό σταθμό Mega, στην οποία ένας χαρακτήρας με το όνομα «Βίκος» προσφέρει απλόχερα συσχετισμούς με το αντίστοιχο brand εμφιαλωμένου νερού.
- Η γνώμη των καταναλωτών που ρέει άφθονη
- Στο σημείο αυτό, αξίζει να υπογραμμιστεί ότι η επικοινωνιακή στρατηγική προκειμένου να είναι ολοκληρωμένη οφείλει να στηρίζεται σε data που αποτυπώνουν, μεταξύ άλλων, την άποψη των καταναλωτών για το εκάστοτε brand. Είναι βέβαιο ότι τα συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν είναι διαφωτιστικά για τη διαχείριση της φήμης, το λανσάρισμα μιας νέας καινοτομίας ή προϊόντος, αλλά και για την αντιμετώπιση οποιασδήποτε κρίσης.
- Επιπλέον, οι επιλογές των εταιρειών ως προς τις δράσεις που επιλέγουν να πραγματοποιήσουν στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης τους φαίνεται να αποτελούν σε αρκετές περιπτώσεις κριτήριο των καταναλωτών για το εάν θα αγοράσουν ή όχι ξανά προϊόν του εκάστοτε brand.
- Η ταύτιση στη συνείδηση του κοινού
- Μέσω χιουμοριστικών -ή και μη- σχολίων, ένα brand έχει τη δυνατότητα να διαπιστώσει την εικόνα που έχουν για αυτό οι καταναλωτές. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Evian, που φαίνεται να ταξινομείται στην καταναλωτική συνείδηση ως ένα νερό για πιο ακριβά… βαλάντια.
- Καταληκτικά, είναι αναγκαίο να επισημανθεί ότι η παραπάνω ανάλυση αποτελεί μια ενδεικτική προσέγγιση, λαμβάνοντας υπόψη ότι διαφοροποίηση σε δείγμα και χρονικό πλαίσιο μπορεί να φέρει μια διαφορετική εικόνα μεγεθών.
- Αξιοποιήστε και εσείς την πληθώρα δυνατοτήτων που προσφέρουν οι υπηρεσίες Media Analysis και η πλατφόρμα της Brandwatch, επικοινωνώντας σήμερα μαζί μας!
Εταιρικά picks
Κατά τους μήνες αυτούς καταγράφηκε ικανό buzz σχετικά με τις ευρύτερες εξελίξεις του κλάδου εμφιαλωμένου νερού, αλλά και με επιμέρους εταιρικά νέα.
Παράλληλα, η επικαιρότητα έχει αντίκτυπο στη συνολική κατάταξη των brands, όπως για παράδειγμα η επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο εργοστάσιο της ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ που επηρέασε το μιντιακό αποτύπωμα της επωνυμίας Ζαγόρι.
Από τις 5.600 αναφορές τα μερίδια των εταιρειών διαμορφώνονται ως ακολούθως:
Σε ποιες πηγές «ξεδιψάμε»;
Fun fact: Δεν είναι πρωτοφανές ένα brand να ταυτίζεται με κάποια συνθήκη που φαινομενικά μοιάζει άσχετη, αλλά συμπαρασύρει την επωνυμία του και τελικά δίνει στο brand αξιοσημείωτο buzz. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στην περίπτωσή μας η σειρά «Μαύρο Ρόδο» που προβάλλεται από τον τηλεοπτικό σταθμό Mega, στην οποία ένας χαρακτήρας με το όνομα «Βίκος» προσφέρει απλόχερα συσχετισμούς με το αντίστοιχο brand εμφιαλωμένου νερού.
Η γνώμη των καταναλωτών που ρέει άφθονη
Στο σημείο αυτό, αξίζει να υπογραμμιστεί ότι η επικοινωνιακή στρατηγική προκειμένου να είναι ολοκληρωμένη οφείλει να στηρίζεται σε data που αποτυπώνουν, μεταξύ άλλων, την άποψη των καταναλωτών για το εκάστοτε brand. Είναι βέβαιο ότι τα συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν είναι διαφωτιστικά για τη διαχείριση της φήμης, το λανσάρισμα μιας νέας καινοτομίας ή προϊόντος, αλλά και για την αντιμετώπιση οποιασδήποτε κρίσης.
Επιπλέον, οι επιλογές των εταιρειών ως προς τις δράσεις που επιλέγουν να πραγματοποιήσουν στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης τους φαίνεται να αποτελούν σε αρκετές περιπτώσεις κριτήριο των καταναλωτών για το εάν θα αγοράσουν ή όχι ξανά προϊόν του εκάστοτε brand.
Η ταύτιση στη συνείδηση του κοινού
Μέσω χιουμοριστικών -ή και μη- σχολίων, ένα brand έχει τη δυνατότητα να διαπιστώσει την εικόνα που έχουν για αυτό οι καταναλωτές. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Evian, που φαίνεται να ταξινομείται στην καταναλωτική συνείδηση ως ένα νερό για πιο ακριβά… βαλάντια.