Με το καλοκαίρι να βρίσκεται προ των πυλών, τι θα λέγατε για μια βουτιά σε νησιά Αιγαίου και Ιονίου μέσω της digital consumer intelligence πλατφόρμας Brandwatch, στην οποία παρέχει πρόσβαση η Clip News; Εμείς πήραμε μια πρώτη δροσερή γεύση μελετώντας δεδομένα για 18 ελληνικά νησιά για το χρονικό διάστημα 15/03– 15/05/2022 προκειμένου να διαπιστώσουμε ποια κυριαρχούν στις αναφορές στο online περιβάλλον (social media, news sites, blogs, forums) σχηματίζοντας την ευρύτερη εικόνα του τουριστικού κλάδου.

Τα νησιά τα οποία μπήκαν στο «μικροσκόπιό» μας είναι: Άνδρος, Ζάκυνθος, Ικαρία, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κρήτη, Κως, Λευκάδα, Μυτιλήνη, Μύκονος, Νάξος, Πάρος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος, Σύρος, Τήνος.

Μια ματιά στο cloud

Η υπό εξέταση χρονική περίοδος περιλαμβάνει το τριήμερο της 25ης Μαρτίου, της Πρωτομαγιάς καθώς τις διακοπές του Πάσχα -ημέρες που πολλά νησιά έγιναν καταφύγιο χαλάρωσης για χιλιάδες ταξιδιώτες. Παρατηρείται ότι οι αναφορές που κυριάρχησαν αποτελούν «δείκτες» για την καλοκαιρινή σεζόν που έχει ήδη ξεκινήσει, με την πανδημία παρούσα αλλά όχι με τα αυστηρά μέτρα που επέβαλε κατά τα δύο προηγούμενα χρόνια. Οι κρατήσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τις ημέρες αυτές, οι εκτιμήσεις επαγγελματιών και φορέων του κλάδου, βραβεία και εκθέσεις, πρωτοβουλίες, αλλά και λίστες του ξένου Τύπου στις οποίες φιγουράρουν ελληνικά νησιά ως κορυφαίοι καλοκαιρινοί προορισμοί, είναι ορισμένα από τα θέματα που ήταν trending τους τελευταίους δύο μήνες.

Buzz σε ρυθμούς πεντοζάλη

Η Κρήτη συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο όγκο αναφορών, τόσο στα news sites (εικόνα 1), όσο και στα social media (εικόνα 2). Ακολουθούν με διαφορά η Ρόδος και η Μύκονος, ενώ στη δεύτερη περίπτωση δεύτερη και τρίτη θέση μοιράζονται Μύκονος και Σαντορίνη.

Εικόνα 1

Εικόνα 2

Τα υπόλοιπα νησιά κατανέμονται σχεδόν ισομερώς στην πίτα, με το συνολικό πλαίσιο των 82.273 αναφορών να διαμορφώνεται τελικά ως ακολούθως:

Οι «κορυφές» στα Social Media

Στο παρακάτω διάγραμμα γίνονται εμφανείς οι χρονικές κορυφές όπως σχηματίζονται από τις αναφορές στα κοινωνικά δίκτυα, για κάθε ένα από τα υπό μελέτη νησιά.

Στις 20 Απριλίου η Σαντορίνη καταγράφει τον υψηλότερο όγκο, κυρίως λόγω αναρτήσεων για τις κενές θέσεις εργασίας που παρατηρούνται στο νησί και σχετίζονται άμεσα με τον τουριστικό κλάδο:

To pick της Κρήτης στις 27 Απριλίου είχε να κάνει με αναπαραγωγές ενός tweet για τις διακοπές του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, στο νησί:

Το αμέσως επόμενο pick για το νησί στις 4 Μαΐου απαρτίζεται από αναφορές πάλι σχετικές με την εργασία στον τουρισμό και συγκεκριμένα με αφορμή έρευνα του Πανεπιστημίου Κρήτης για τους εργαζόμενους στη «βαριά» βιομηχανία.

Η Μύκονος στις 12 Μαΐου φαίνεται να ξεχωρίζει καθώς στα social media αναπαράχθηκε εκτεταμένα η είδηση για το ποσό που κλήθηκε να πληρώσει τουρίστρια σε εστιατόριο, χωρίς να λείπουν και τα σχόλια στις σχετικές αναρτήσεις ειδησεογραφικών Μέσων:

Η είδηση συνεχίζει να απασχολεί και τις ημέρες που ακολουθούν, ενώ ορισμένες χιουμοριστικές αναρτήσεις δημιουργούν εκ νέου buzz για το θέμα στις 15 Μαΐου:

Κάθε πέρυσι και… τα ίδια;

Κάθε ζήτημα ή/και εξέλιξη που αφορά το κεφάλαιο Τουρισμός αποδεικνύεται καθοριστική για τον κύκλο της δημοσιότητάς του, αφού εκτός από τα ειδησεογραφικά Μέσα φαίνεται να απασχολεί και απλούς χρήστες των κοινωνικών δικτύων, οι οποίοι μοιράζονται τις δικές τους σκέψεις και εμπειρίες, σχολιάζοντας παράλληλα την παρούσα κατάσταση.

Εν κατακλείδι, τα λεγόμενα «δημοφιλή» νησιά (Κρήτη, Μύκονος, Σαντορίνη, Ρόδος, Κέρκυρα) είναι και αυτά που απασχολούν τους περισσότερους εργαζόμενους στον τομέα, συμπαρασύροντας ταυτόχρονα και τον όγκο των αναφορών, κάτι που αντανακλάται και στο διάγραμμα της ίδιας περιόδου της περυσινής χρονιάς, όπου παρατηρούνται μικρές ανακατατάξεις συγκριτικά με φέτος.

Μείνετε ενημερωμένοι

Μείνετε ενημερωμένοι

Εγγραφείτε στο Newsletter της Clip News για να λαμβάνετε ενδιαφέρουσες έρευνες δημοσιότητας για διάφορους κλάδους και άλλα νέα.

You have Successfully Subscribed!