Πρόκειται για δυο ταινίες που από την αρχή της ανακοίνωσης ότι θα έβγαιναν στις αίθουσες την ίδια μέρα (στην Αμερική) το ίντερνετ έκανε… «πάρτι» για το δίπολο που έμελλε να σημειώσει τεράστια εμπορική επιτυχία. Η κυκλοφορία του Oppenheimer του Κρίστοφερ Νόλαν και της Barbie της Γκρέτα Γκέργουιγκ ή αλλιώς το φαινόμενο «Barbenheimer» έδωσε αδιαμφισβήτητα πνοή στους κινηματογράφους.

Στην Clip News πήραμε ποπ κορν, μπήκαμε στην πλατφόρμα της Brandwatch, συγκεντρώσαμε και μελετήσαμε online αναφορές -ίντερνετ & social media- για τις δύο ταινίες και για το διάστημα από 20/07/23 (πρεμιέρα της Barbie) έως 31/08/23 (σημειώνεται ότι το Oppenheimer κυκλοφόρησε στην Ελλάδα στις 24 Αυγούστου). Τα data αποκάλυψαν τα εξής:

Ροζ κυριαρχία

Η ιστορία της Barbie και του Ken φαίνεται να υπερτερεί σε αριθμό αναφορών (24.532), ενώ αυτή του Robert Oppenheimer καταγράφει το ¼ αυτών (6.675).

Εξετάζοντας περαιτέρω το buzz των αναφορών προκύπτει ότι:

Η Barbie σημειώνει τις υψηλότερες κορυφές αναφορών κατά το πρώτο διήμερο της προβολής της, ενώ το αμέσως επόμενο «ξέσπασμα» σημειώνεται στις 31/07 κυρίως εξαιτίας των δημοσιευμάτων με την εισπρακτική αποτίμηση της πρώτης εβδομάδας κυκλοφορίας της. Ακολούθως, η ταινία του Νόλαν αν και φαίνεται να παρουσιάζει αρκετό όγκο αναφορών στην εγχώρια πρεμιέρα της (24/08), εντούτοις ο υψηλότερος εμφανίζεται στις 27/07. Αυτό οφείλεται στη σύγκριση του θέματος που πραγματεύεται η ταινία, με την πυρκαγιά που μαινόταν εκείνη την ημέρα στη Νέα Αγχίαλο και την ενισχυμένη επικινδυνότητα που υπήρξε λόγω της πολεμικής αεροπορικής βάσης που βρίσκεται στην περιοχή.

Η χροιά των συζητήσεων

Η πληθώρα των social media αναφορών, τα memes και κάθε είδους artwork «ένωσαν» τις δύο -εντελώς αντίθετες ως προς την πλοκή τους- ταινίες. Το Twitter φαίνεται να κρατά τα σκήπτρα ως το Μέσο που συγκεντρώνει τον υψηλότερο αριθμό σχολίων για το κινηματογραφικό φαινόμενο.

Τι χρώμα, όμως, θα είχε το γενικότερο συναίσθημα;

Το παραπάνω διάγραμμα αφορά και τις δύο ταινίες, οι οποίες παρουσιάζουν σχεδόν πανομοιότυπη εικόνα ως προς τις αρνητικές, ουδέτερες και θετικές αναφορές. Σαφώς, το θέμα το οποίο πραγματεύονται συμβάλει στη διαμόρφωση της ευρύτερης χροιάς, ωστόσο και η ειδησεογραφία δεν αφήνει ανεπηρέαστη τη συνολική εικόνα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα δημοσιεύματα στις 31/08 που αναπαρήγαγαν την ανακοίνωση του ρωσικού υπουργείου Πολιτισμού, ότι «οι δύο αυτές αμερικανικές ταινίες δεν ανταποκρίνονται στις παραδοσιακές ρωσικές ηθικές και πνευματικές αξίες».

Η αναγέννηση που περνά από το marketing

Το «Barbenheimer» έφερε εισπράξεις και άναψε ξανά την φλόγα του ενθουσιασμού για επιστροφή στις αίθουσες -ειδικά μετά το σαρωτικό πέρασμα της πανδημίας. Φυσικά, οι τακτικές marketing που ακολουθήθηκαν για το λανσάρισμα των ταινιών έπαιξαν τον δικό τους καταλυτικό ρόλο, με αυτές για την προώθηση της ταινίας Barbie να αποτελούν ένα εξαιρετικό case study για τον κλάδο.

Brands διαφόρων κλάδων που υιοθέτησαν στοιχεία της ταινίας, θεατές κάθε ηλικίας στις αίθουσες προβολής με ροζ ρούχα, άρθρα ενημερωτικών Μέσων σχετικά με προτεινόμενα fashion trends ροζ απόχρωσης, πελάτισσες κομμωτηρίων που θέλουν να υιοθετήσουν το χτένισμα της πρωταγωνίστριας και η λίστα συνεχίζεται.

Συμπερασματικά, το «Barbenheimer» επιδέχεται ακόμη πολλές αναγνώσεις, οι δύο ταινίες είναι το κινηματογραφικό γεγονός της χρονιάς και τα brands μπορούν να διδαχθούν σε πολλαπλά επίπεδα από τον αντίκτυπο αυτού του φαινομένου.

 

Η παραπάνω ανάλυση αποτελεί μια ενδεικτική προσέγγιση, λαμβάνοντας υπόψη ότι διαφοροποίηση σε δείγμα και χρονικό πλαίσιο μπορεί να φέρει μια διαφορετική εικόνα μεγεθών.

Μείνετε ενημερωμένοι

Μείνετε ενημερωμένοι

Εγγραφείτε στο Newsletter της Clip News για να λαμβάνετε ενδιαφέρουσες έρευνες δημοσιότητας για διάφορους κλάδους και άλλα νέα.

You have Successfully Subscribed!